اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ازبکستان بر توسعه کریدورهای حمل‌ونقلی و لجستیک

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان گفت: در حال حاضر بخش حمل و نقل و لجستیک از لحاظ سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی برای همه کشورها یک مسیر راهبردی است.

تأکید ازبکستان بر توسعه کریدورهای حمل‌ونقلی و لجستیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «جسوربیک چارییف» معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان در میزگرد «دیپلماسی حمل و نقلی ازبکستان: پایه‌های بین المللی و حقوقی همکاری‌های منطقه‌ای» گفت: در حال حاضر بخش حمل و نقل و لجستیک از لحاظ سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی برای همه کشورها یک مسیر راهبردی است.

وی افزود: بدین دلیل کشورهای منطقه ضمن تلاش برای توسعه مسیرهای حمل و نقلی خود در اجرای طرح‌های مختلف به طور فعال شرکت می‌کنند.

چارییف اظهار داشت: ازبکستان در حال حاضر شرایطی را برای حمل و نقل بدون وقفه برای کالاهای مورد نیاز اولیه، میوه و سبزیجات و دیگر اجناس مورد نیاز مردم را ایجاد کرده است. در نتیجه اقدامات انجام شده حجم کل حمل و نقل کالا در سال 2020 میلادی نسبت به سال قبل 7 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان عنوان کرد: در حال حاضر برقراری فعالیت مناسب کریدورهای حمل و نقلی در وضعیت بی ثبات همه گیری یک وظیفه اصلی است. لغو پیگیرانه محدودیت‌ها در زمینه حمل و نقل، تضمین کارآیی در این زمینه است. 

چارییف یادآوری کرد: ازبکستان برای رفع پیامدهای منفی در دوران پساپاندمی به توسعه استراتژی و تصمیمات موثر که منجر به کاهش هزینه‌های حمل و نقل بین المللی، توسعه زیربناها و به کارگیری فن‌آوری‌های روز می‌شود ، توجه بسیاری دارد.

وی گفت: در سال 2020 میلادی حجم کل حمل و نقل کالا در سطح یک میلیارد و 300 میلیون تن قرار گرفته که نسبت به سال قبل 104.6 درصد رشد کرده و گردش کالاها در سطح 40 میلیارد و 100 میلیون تن قرار گرفته است. 

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان خاطرنشان کرد: امروز در ازبکستان 6.4 درصد درآمد ناخالص ملی، 7.4 درصد از کل حجم سرمایه گذاری‌ها و 29.5 درصد از کل حجم بازار خدمات متعلق به بخش حمل و نقل است.

چارییف ادامه داد: در این میان پیش بینی می‌شود تا سال 2030 میلادی حجم حمل و نقل بارها در سطح 2 میلیون و 100 هزار تن و سرمایه گذاری‌ در زمینه حمل و نقل در سطح یک میلیارد و 900 میلیون دلار قرار گیرد.

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان اظهار داشت: هم اکنون در ازبکستان برنامه تکمیل زیربناهای حمل و نقلی و توسعه مسیرهای بازرگانی خارجی انتقال بار برای سال‌های 2018 و 2022 میلادی برای شکل گیری استراتژی جامع در بخش توسعه زمینه حمل و نقل ملی اجرا می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: با وجود اینکه در روند توسعه حمل و نقلی منطقه رشد دائمی دیده می‌شود اما مشکلات موجود در توسعه اقتصاد منطقه‌ای بر آن تاثیر منفی دارد.  

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان در پایان گفت: ما باید با تقویت همکاری‌ها توجه خود را برای حل و فصل این مشکلات مانند ماندن بارها در مرزها، محدودیت زمانی گذرگاه‌ها، نبود شرایط مورد نیاز در امتداد جاده‌های بین‌المللی، نارسایی تشریفات عبور از مرزها تمرکز کنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول