اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی به‌زودی در مازندران تشکیل می‌شود.

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در راستای ابلاغ بخشنامه «پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی» صادره از آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، ستاد استانی با حضور تمامی اعضا و به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل جلسه داد و همچنین  مقرر شد ستادهای شهرستانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی آغاز به کار کنند.

حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران در این جلسه اظهار کرد: با توجه به همزمانی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان در استان و ابلاغ  «بخشنامه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی» اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان برای هماهنگی و تبیین برنامه‌ها  در دادگستری استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه براساس این بخشنامه شعبی از دادگاه‌ها و دادسراها به منظور رسیدگی خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی اختصاص داده شود، افزود: در استان مازندران نیز شعب ویژه با انتخاب قضات مجرب و آشنا به قوانین انتخابات به‌زودی تشکیل می‌شود. 

 رئیس کل دادگستری استان مازندران اضافه کرد: مطابق این بخشنامه باید هر چه سریع‌تر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های استان نیز تشکیل شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره به اینکه حضور مسؤولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران در پیشگیری ورسیدگی به جرائم احتمالی انتخاباتی بسیار مهم است، تصریح کرد: رعایت کامل اصل بی‌طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر و جدی دستگاه‌های متولی برای جذب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات سالم، بی‌اثر کردن خط دهی جریان‌های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار موثر و ضروری است.

اکبری یادآور شد: امیدواریم با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، سه انتخابات پیش رو به بهترین شکل و در کمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس و ولایت‌مدار استان انجام شود .

وی با تاکید بر تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد فضای مجازی در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم انتخاباتی،خاطرنشان کرد: باید کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف با ایجاد فضای التهابی در کشور ، مردم را به کاهش مشارکت یا تحریم انتخابات ترغیب می‌کنند شناسایی و با آنان برخورد قاطع و بازدارنده شود. 

رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه صرف گزارش برای دادستان و قاضی شعبه کافی و قانع کننده نیست، بیان کرد: بلکه گزارش‌های تخلف افراد باید مستند و مستدل باشد تا با رسیدگی بهنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.

این مسوول یادآور شد: با توجه به همزمانی سه انتخابات و وجود بیماری منحوس کرونا برای پیشگیری از ازدحام و بی‌نظمی در شعبات باید تدابیر خاص و لازمی اندیشیده و در انتخاب مکان برای شعب، موقعیت فرهنگی ومکانی مناطق در نظر گرفته شود تا از مسائل و حواشی احتمالی پیشگیری شود.

اکبری بیان کرد: تشکیل دبیرخانه فعال، پیگیر، آگاه و آشنا به امر انتخابات و بهره‌مند از افراد باسابقه و دانش کافی ضروری است.
انتهای پیام/86034/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول