اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

گلایه از بی‌مهری نسبت به آثار حوزه ایثار و شهادت/ به سمت نمایشنامه‌های خارجی سوق‌مان می‌دهند

«ایوب ماسوری» کارگردان و تهیه کننده حوزه دفاع مقدس و شهادت از بی‌مهری نهادهای انقلابی نسبت به عدم حمایت از آثار خود برای پخش چند نمایشنامه رادیویی مرتبط با دفاع مقدس سخن به میان می‌آورد، در حالی این گلایه‌ها و انتقادها مطرح می‌شود که برای همگان تاثیرگذاری زبان هنر مشخص است.

گلایه از بی‌مهری نسبت به آثار حوزه ایثار و شهادت/ به سمت نمایشنامه‌های خارجی سوق‌مان می‌دهند

خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند؛ ماسوری که سال‌ها است است در حوزه هنر فعالیت دارد به دلیل علاقه به حوزه دفاع مقدس  و شهادت تاکنون فعالیت‌های هنری و فرهنگی متفاوتی را در این زمینه داشته است ، او اما از عدم حمایت نهادها و ارگان‌های انقلابی برای پخش نمایشنامه‌های رادیویی گلایه دارد.

این فعال حوزه دفاع مقدس و شهادت معتقد است: هنر در قالب‌های مختلف زمانی می‌تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد که علاوه بر انعکاس به موقع ، جامعه هدف مشخصی هم داشته باشد یعنی برنامه‌ریزی لازم برای بازخورد مناسب آثار انجام شده باشد.

وی می‌گوید: در حالی  مورد بی مهری و بی توجهی نهادهای انقلابی قرار گرفتیم که بر اساس دین و وظیفه‌ی که نسبت به مقوله ایثار شهادت داشتم به دنبال ترویج و معرفی این موضوع به نسل جوان بودم ، بدون شک اجرای نمایشنامه‌های ضبط شده می‌توانست بازخورد قابل توجهی را در بین نسل جوان که تا حدودی از موضوع شهادت دور هستند داشته باشد.

 

عدم حمایت ؛ دلسردی از ادامه کار 

این کارگردان حوزه دفاع مقدس ضمن گلایه از عدم حمایت برای اجرای چند نمایشنامه در حوزه شهادت می‌گوید: حدود چند ماه پیش چند نمایشنامه در حوزه شهدا و دفاع مقدس ضبط کردیم اما متاسفانه هیچ نهاد انقلابی مانند بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آستان قدی رضوی و  بسیج هنرمندان نه مادی و نه معنوی  از ما حمایتی انجام نداد و همین موضوع سبب دلسردی  و انصراف مجموعه برای ادامه کار شد.

ایوب ماسوری می‌افزاید: هفت نمایشنامه تایید شده و رسمی را ظرف چند ماه ضبط کردیم، اما حتی  در حد یک هماهنگی با رادیو برای پخش از ما حمایت نکردند، حتی مکانی برای تمرین هم نداشتیم گاهی در پارک شهر ناچار به تمرین بودیم.

وی ادامه می‌دهد:  شرایط به گونه‌ی پیش رفت که تیم همراه کار را رها کردند، از طرفی همکاران ما هم زمانی که متوجه شدند برای اجرا آثار حوزه شهادت و  دفاع مقدس هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد ما را به سمت نمایشنامه‌های خارجی سوق می‌دادند و این را مطرح می‌کردند که این کارها طرفداری ندارد همین موضوع ما را نسبت به ادامه کار بی‌انگیزه کرد.

 

جامعه هدف من در نمایشنامه‌ها جوانان بودند

این فعال حوزه شهادت می‌گوید: یکی از نمایشنامه‌های رادیویی مربوط  به شهید تهرانی مقدم شهید اقتدار بود، دو نمایشنامه پدر و فخر ایران نیز مربوط به شهید سلیمانی و فخرالدینی بود، کارهای تکنیکی و فنی که هر دو هم جایزه گرفتند اما به دلیل عدم حمایت موفق به پخش نشدیم، نمایشنامه دریا مرد هم که در وصف شهید جنگ تحمیلی «بهروز مدیری» که اهل خرم‌آباد است و در عملیات مرصاد به شهادت می‌رسد نوشته شده این شهید گرانقدر به شکارچی تانک معروف بود، نمایشنامه سبز سپید سرخ  و آنکه می‌رود آنکه که می‌ماند از دیگر نمایشنامه‌های رادیویی  ما بود.

ماسوری با اشاره به اینکه یک نمایشنامه و یا اثر هنری زمانی می‌تواند تاثیر گذار باشد که به موقع اجرا  و پخش شود، عنوان می‌کند: جامعه هدف من در نمایشنامه‌ها جوانان بودند نکته دیگر اینکه نمایشنامه‌ها به زبان کلیشه‌ی نبود یعنی به شکلی نمایشنامه‌ها را نوشته‌ام که نسل امروز بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند در واقع بازخورد نمایشنامه‌ها نسل جوان است.

وی بیان کرد: ما در کارهای فرهنگی و هنری باید جامعه هدف را مشخص کنیم، یعنی آثارما برای افرادی باشد که از این موضوع دور هستند و گرنه نیروهای انقلابی که خودشان در متن موضوع هستند، اما متاسفانه برنامه ریزی‌های استان بر اساس جامعه هدف نیست و همین امر سبب شده آثار ارائه شده  به ویژه در حوزه دفاع مقدس تاثیرگذاری لازم را نداشته باشند.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول