اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استمرار شناسایی واحدهای راکد برای فعالیت مجدد

استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص به بالابردن رساندن ظرفیت واحدهای تولیدی در گیلان افزود: مهم‌ترین راهکار در خصوص اجرای صحیح شعار سال یعنی جهش تولید شناسایی واحدهای راکد و نیمه راکد و به فعالیت رساندن این ظرفیت‌ها است.

استمرار شناسایی واحدهای راکد برای فعالیت مجدد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی یکی از اهداف تأثیرگذار دولت در استان است، اظهار کرد: در گیلان ظرفیت‌های اشتغال در افزایش تولید بسیار خوبی وجود داشته و یکی از برنامه‌های دولت در کشور شناسایی این فرصت‌ها و حمایت از این واحدها است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص به بالابردن رساندن ظرفیت واحدهای تولیدی در گیلان افزود: مهم‌ترین راهکار در خصوص اجرای صحیح شعار سال یعنی جهش تولید شناسایی واحدهای راکد و نیمه راکد و به فعالیت رساندن این ظرفیت‌ها است.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت برخی از واحدهای تولیدی تعطیل در گیلان گفت: در طی یک سال اخیر فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در خصوص احیاء واحدهای تعطیل و یا نیمه تعطیل انجام‌شده و امروز یک مورد از این واحدها به مرحله تولید رسیده و به دلیل کیفیت بسیار خوب قابلیت صادرات به کشورهای  همسایه را دارد.

زارع با اذعان به اینکه احیاء واحدهای تولیدی گیلان نیازمند اعطا تسهیلات است، تصریح کرد: با بهره‌مندی و به مرحله تولید رسیدن این دو واحد تولیدی برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم شده و همچنین ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز پرداخت‌شده است.

به گزارش فارس، استاندار گیلان امروز از یک واحد تولید انواع کنستانتره، آبمیوه، نوشیدنی‌ها، کمپوت، کنسرو میوه و سبزیجات بازدید کرد؛ این واحد ظرفیت تولید سالیانه ۲۵ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان در حال راه‌اندازی است.

 با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۴۰ نیروی کار به شکل مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

همچنین نماینده عالی دولت در گیلان از شرکت تولید لوازم طبی شامل انواع سرسوزن‌های پزشکی و دندانپزشکی و سرنگ تزریقی بازدید کرد که این پروژه در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این شرکت تولید لوازم طبی با ظرفیت تولید ‌هزار و ۳۲۰ میلیون عدد محصولات طبی را داشته و با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان برای ۱۹۷ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

دو واحد تولیدی مذکور که امروز مورد بازدید نماینده عالی دولت در گیلان قرار گرفتند برای دریافت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع جهش تولید، به بانک‌های معرفی شدند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول