اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آموزش مسؤولیت‌پذیری به دانش‌آموزان ۱۵۰ مدرسه سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دانش‌آموزان ۱۵۰ مدرسه استان سمنان برای آموزش مسؤولیت‌پذیری، اعتماد به نفس و جرأت‌ورزی استان سمنان در حال آموزش هستند.

آموزش مسؤولیت‌پذیری به دانش‌آموزان ۱۵۰ مدرسه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دستورانی بعدازظهر امروز در نشست شورای علمی نخبگان و تجلیل از چند تن از نخبگان استان سمنان اظهار کرد: اقدامات جدیدی در استان سمنان با تلاش آموزش و پرورش در دست اجراست تا مسؤولیت‌پذیری، اعتماد به نفس و جرأت‌ورزی بین دانش‌آموزان افزایش یابد.

او تصریح کرد: شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان نخبه با همراهی معلمان و کادر آموزش و پرورش به‌طور ویژه در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: اکنون دانش‌آموزان ۱۵۰ مدرسه استان سمنان برای آموزش مسؤولیت‌پذیری، اعتماد به نفس و جرأت‌ورزی استان سمنان در حال آموزش هستند.

دستورانی ادامه داد: برای اجرای این طرح، ۲۵۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش برنامه‌هایی را در دست اجرا دارند؛ پیوند آموزش و پرورش، دانشگاه و صنعت و تولید اقدامی مثبت برای توسعه استان سمنان است.

نخبگان علمی زمینه‌ساز تحول در جامعه باشند

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: خوشبختانه نگاه بنیاد نخبگان استان سمنان بر اساس حمایت و رشد و پرورش استعدادها برنامه‌ریزی شده است تا نخبگان علمی توانایی‌هایی خود را برای بهره‌وری بهتر در جامعه نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: استعداد درخشانی که خداوند به نخبگان اعطا کرده است نباید توقع آفرین باشد؛ بلکه این استعدادها تعهد آفرین است و باید از آن برای توسعه فردی و اجتماعی بهره برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان ادامه داد: باید بنیاد نخبگان با جلب همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط و استفاده از ظرفیت‌ها یاور نخبگان باشند.

منصوری با بیان اینکه میثاق نظام نخبگانی در بنیاد نخبگان تدوین شده است، گفت: هدف از تدوین آن وحدت دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط برای حمایت از نخبگان است تا با تسهیل ورود نخبگان به بازار کار، اثرگذاری این فرهیختگان در جامعه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نخبگان نقش غیرقابل انکاری در موفقیت و توسعه جامعه دارند و این اعتقاد را داریم که نخبگان در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و... در تصمیم سازی می‌توانند نقش‌آفرینی کند.

برگزاری جلسات شورای نخبگان علمی سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: جلسات شورای نخبگان علمی استان سمنان با فاصله زمانی کوتاه در حال برگزاری است تا این جلسات به دور از کلی‌گویی و بیان گزارش عملکرد، کاربردی‌تر برگزار و نتایج خوبی از آن استخراج شود.

منصوری گفت: از بنیاد نخبگان استان سمنان می‌خواهیم طرح‌های مختلف خود را برای بهره‌برداری حداکثری آحاد جامعه به نحو شایسته اطلاع‌رسانی کند.

او تصریح کرد:‌ نخبگان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که آنان در دنیای کنونی خود و دیگران چه تغییر مثبتی می‌توانند داشته باشند و باور به نقش خود و تداوم دانایی و توانایی و توجه بر حل مسائل پیش رو زمینه‌ساز تغییر و تحول سازنده در جامعه باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول