اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توجه به حوزه‌های علمی از نقاط قوت انقلاب اسلامی/ تمدن غرب دچار افول شده و در حال فروپاشی است

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: مهمترین نقاط قوت ایران که موجب اقتدار کنونی شده،توجه به علم، دانش و دانشگاه‌ها بود.

توجه به حوزه‌های علمی از نقاط قوت انقلاب اسلامی/ تمدن غرب دچار افول شده و در حال  فروپاشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در جمع مسئولان دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نعمت انقلاب گفت: قبل از انقلاب به دانشگاه‌های ما توجه نمی‌شد اما این روزها دغدغه دانشگاه‌ها حتی در دورافتاده و محروم‌ترین مناطق کشور جذب دانشجوی خارجی است.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مقام معظم رهبری موضوع تحریف است، گفت: دشمنان در تلاش برای پشیمان کردن مردم از تغییر گفتمان حاکم بر منطقه و ایجاد گفتمان رقیب در دنیا هستند.

وی با بیان اینکه روزی سفیر کشور خارجی برای شاه این مملکت تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری می‌کرد، افزود: اما امروزه محور گفت وگوی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا و همچنین مناسبت‌ها، سیاست‌ها و تقابل‌ها مسئله ایران و نوع مواجهه با آن است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین نقاط قوت ایران که موجب اقتدار  کنونی شده،توجه به علم، دانش و دانشگاه‌ها بوده عنوان کرد: نباید از این موضوعات مهم که موجب پیشرفت شده غافل بود.

رستمی با مهم ارزیابی کردن حوزه علمی کشور به پیام معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام(ره) در بحبوحه جنگ طی پیامی فرمودند که الان نوبت نهضت علمی است، ایشان تمام آسیب‌ها و محدودیت‌ها و مشکلات کشور را ناشی از این می‌دانست و راه‌حل رفع مشکلات را قوی شدن جریان علمی دانستند.

 رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: جریان علمی در کشور راه‌اندازی شده و هم‌اینک به قله‌ای رسیدیم که عامل بازدارنده و نقطه اقتدار کشور شده است. از نظر دفاعی به اقتدار رسیدیم و دلیل آن جریان علمی است.

 وی بیان کرد: پیشرفت‌های علمی در حالی کسب شده که علم و دانش، دانشمندان و دانشگاهیان، ایران تحریم بودند و هدف دشمنان نیز جلوگیری از بازدارندگی علمی کشور است.

رستمی با بیان اینکه امروز نه تنها نظامیان و مقامات سیاسی بلکه دانشمندان ما ترور می‌شوند، گفت: ترور دانشمندان نقطه اهرم دشمن بر فشار بر فضای علمی کشور است.

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه پزشکی گفت: هیچ کشوری این توان علمی را به ما نداد بلکه نتیجه تلاش و همت دانشمندان کشور بوده است و حتی در حوزه نانو جزء پنج کشور پیشروی جهان هستیم و به آلمان و ژاپن محصولات و تولیدات نانو صادر کردیم.

رستمی با بیان اینکه اگر قطار تولید دانش کشور کُند یا متوقف شود و به دانشمندان بی‌توجهی شود باید نگران آینده بود، افزود: تمدن غرب دچار چالش شده و درحال افول و فروپاشی است و همچون گذشته بی‌رقیب نیست، غربی‌ها به لحاظ علمی و تکنولوژی رقبای جدی پیدا کردند.

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری با بیان اینکه ایران به لحاظ تولید علم رتبه شانزدهم دنیا را دارد و در رده‌بندی جدید پانزدهم شده گفت: ایران با وجود داشتن یک درصد جمعیت دنیا دو درصد حجم تولید دانش دنیا را دارد.ایران از نظر تولید مقالات علمی با ارزش ۳.۵ درصد تولید علم دنیا را دارد و این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های علمی کشور اتفاقی، جرقه‌ای و صاعقه‌ای نیست بلکه یک جریان مدام است، لذا تولید علم یکی  از رسالت‌های دانشگاه است.

وی حل مساله جامعه در حوزه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، مسائل زیست محیطی و مسائل بهداشتی را از کارکردهای دانشگاه  دانست و یادآور شد: در همین بحث دانشگاه‌ها ماموریت یافتند که با این ویروس منحوس مقابله کرده و به دنبال حل آن باشند، همه دیدند در  آمریکا و کشورهای اروپایی  علاوه بر بالا بودن آمار تلفات، فروشگاه مواد غذایی و همچنین اقلام بهداشتی غارت می‌شدند اما در ایران نهضت مواسات را به وجود همه مشکلات  و تحریم‌ها داشتیم و از دانشگاه تا مسجد درگیر تولید ماسک شد حتی می‌توانیم صادر کنیم.

وی با بیان اینکه ۹ گروه در زمینه تولید واکسن کرونا در حال فعالیت هستند، بیان کرد: این موفقیت‌ها در زمینه تولید  واکسن و ماسک مبتنی بر اعتماد به نفس جدی و توانمندی‌های بالا است

رستمی تربیت کارشناسان و متخصصان برای بدنه اجرایی کشور را دیگر رسالت دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: هنوز در این زمینه به نقطه مطلوب و ایده‌آل نرسیدیم، ضمن اینکه دانشگاه باید در مسائل مختلف جامعه پاسخ‌گو باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول