اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ریشه تمامی افتخارات کشور در تعلیم و تربیت است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ریشه تمامی افتخارات کشور را در تعلیم و تربیت دانست و گفت: تربیت افرادی همچون شهید سلیمانی از افتخارات جامعه تربیتی کشور است،

ریشه تمامی افتخارات کشور در تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه امروز در نشستی که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی برگزار شد، اظهار داشت: تفاوت بین انسان و حیوان در قدرت اندیشیدن است، ارزش و مقام انسانی بالاست بنابراین زمانی موفق هستیم که در افکار و اندیشه‌های همدیگر قرار بگیریم.

وی ادامه داد: بنیان اول در خانواده شکل می‌گیرد. امروز پایه، یادگیری نیست اگر پرورش نباشد علم به تنهایی فساد ایجاد می‌کند؛ حکومت هم اگر تعلیم و تربیت نباشد به کاری نمی‌آید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: تعلیم و تربیت در کنار همدیگر معنا پیدا می‌کند که در این راستا تعامل‌ نقش بسزایی دارد چون بدون همراهی همدیگر نتیجه مثبت بوجود نمی‌آید؛ پیامبران اول مربی بوده‌اند بعد پیامبر شده‌اند شهدایی هم چون (رجایی و باهنر) چنین برنامه‌ریزی انجام دادند.

یزدان‌پناه ریشه تمامی افتخارات کشور را در تعلیم و تربیت دانست و گفت: تربیت افرادی همچون شهید سلیمانی از افتخارات جامعه تربیتی کشور است، امروز افرادی که برای امنیت تلاش می‌کنند از موفقیت امور تربیتی است.

وی با بیان اینکه پایه موفقیت افراد در جامعه تربیت افراد به سوی موفقیت نهفته است، افزود: امروز نباید با دیروز یکی باشد باید تفاوت را ایجاد کنیم، قدرت «نه» گفتن را تقویت کنیم که افراد بتوانند در جامعه بد و خوب را تعلیم دهیم.

موسوی، معاونت پرورشی استان کرمانشاه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته تربیتی، گفت: تربیت انسان بسیار مهم است مقوله امور پرورشی از بهترین ویژگی یک مربی است؛ تربیت بر آموزش و تعلیم مقدم است تا انسان در مجرای صحیح تربیت قرار نگیرد قطعا آموزش‌ها به تنهایی کارساز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: بنیانگذار این روز شهیدان رجایی و باهنر هستند و خلقت انسان مبنای تربیتی دارد، لذا برای آموزش مربیان خوب باید تلاش کنیم و رسالت مربیان تربیت انسان‌های صالح است، این هفته فرصت مهمی برای مشخص شدن جایگاه تربیت است.

موسوی تصریح کرد: همگی باید در این راه باید به مربیان آموزشی کمک کنیم و اعتقاد داشته باشیم که سعادت جامعه در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد است تا کشور به توفیقات در تمام زمینه‌ها برسد ما برای تربیت نسلی متعهد باید تلاش کنیم.

وی گفت: بازنگری در برنامه با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید صورت پذیرد ما نیازمند به تحول و بازاندیشی و کاربردهای ویژه تربیتی هستیم در این راستان مدرسه باید با تقویت اعتقادات ریشه‌ای دانش‌آموزان را به سمت پیدا کردن هویت‌ دینی سوق دهد.

موسوی تصریح کرد: بحث‌های زیادی وجود دارد تنها راه روشن آموزش و پرورش سند تحول بنیادی است، اگر به روز ورود نمی‌کردیم شاهد از دست دادن فرصت‌های تربیتی بودیم.

آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ارتباط ویدیو کنفرانس و در  این مراسم، گفت: خداوند با خلق انسان ابتدا راهنما و مربی و همچنین کتاب‌های آسمانی را برای راهنمایی انسان‌ها فرستاده؛ قرآن یک کتاب تربیتی است و می‌خواهد انسان را خدایی و انسانی تربیت کند.

وی افزود: از مدارس باید بچه‌های مسلمان تحویل داده شود، همین امکانات به خاطر این است که همه‌ی ما خوب تربیت شویم ما باید تربیت شده رسول خدا باشیم و باید بدانیم که در اسلام همه چیز هست.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول