اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اختصاص ۹۴۰ دوز واکسن کرونا به کردستان/ آغاز دومین مرحله واکسیناسیون

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹۴۰ دوز واکسن کرونا در مرحله دوم واکسیناسیون به این استان اختصاص یافت.

اختصاص  ۹۴۰ دوز واکسن کرونا به کردستان/ آغاز دومین مرحله واکسیناسیون

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تزریق دومین مرحله واکسیناسیون همگانی مقابله با ویروس کرونا در قالب طرح ملی در کردستان  آغاز شده است.

به گفته وی، بر اساس اولویت‌بندی ستاد مقابله با کرونا کادر درمان شاغل در بخش کرونا، مراکز ۱۶ ساعته، سالمندان و جانبازان شیمیایی از اولویت‌های تزریق این واکسن در دومین مرحله این طرح ملی هستند.

وی اضافه کرد: ۹۴۰ دوز واکسن در مرحله دوم به کردستان اختصاص یافته است و  با توجه به برنامه‌ریزی و دستورالعمل‌ها کادر درمان و گروه‌های پر خطر در استان اولویت دریافت واکسن کرونا خواهند بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در فاز اول کادر درمانی فعال در بخش مراقبت‌های ویژه بخش کرونا در بیمارستان‌های استان نخستین گروه دریافت کننده واکسن بودند.

وی با بیان اینکه در مراحل بعدی سایر کارکنان بخش درمان و بهداشت و سایر گروه‌های جامعه، واکسینه خواهند شد، اضافه کرد:  وضعیت دریافت‌ کنندگان واکسن کرونا در مرحله اول مساعد است.

به گفته این مقام مسئول، افرادی از گیرندگان این واکسن تا حدود کمی عوارض خفیفی از  جمله تب و حس سرماخوردگی را داشتند که این عوارض قابل پیش‌بینی بود ولی در مجموع هیچ موردی که دچار عارضه جدی شده باشد را نداشته‌ایم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اضافه کرد: واکسیناسیون کویید ۱۹ کاملاً رایگان است و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه واکسن کرونا در هیچ داروخانه‌ای در سطح شهر توزیع نمی‌شود، گفت:  قطع زنجیره کرونا را مستلزم مشارکت عمومی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از دورهمی‌ها است مردم باید به صورت جدی این نکات را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول