اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بی‌توجهی وزیر علوم به تذکرات نمایندگان درباره قانون حمایت از حقوق معلولان

نماینده خمین در مجلس گفت:‌در شهریورماه تذکر مکتوب به وزیر علوم درباره لزوم اجرای قانون حمایت از معلولان در استفاده از آموزش رایگان داده‌ایم که متأسفانه منصور غلامی و معاونین وی نسبت به اجرای این قانون بی‌توجهی کرده و پاسخی نداده‌‌اند.

بی‌توجهی وزیر علوم به تذکرات نمایندگان درباره قانون حمایت از حقوق معلولان

علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از بی‌توجهی منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به عدم اجرای ماده 9 قانون حمایت از حقوق معلولان درباره استفاده از آموزش عالی رایگان انتقاد کرد.

وی افزود:‌به موجب ماده 9 قانون حمایت از حقوق معلولان افراد دارای معلولیت به شرط داشتن شرایط لازم  و با معرفی سازمان بهزیستی از آموزش عالی رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد و سایر مراکز آموزشی بایستی استفاده کنند.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: تذکرات متعدد مکتوبی به همراه تعداد زیادی از نمایندگان به وزیر علوم داده‌ایم که متأسفانه این وزارتخانه و معاونین آن هیچگونه پاسخی به این تذکرات نداده‌و توضیح نداده‌اند که چر ماده 9 قانون حمایت از معلولان درباره آموزش عالی رایگان اجرایی نشده است.

نظری اظهار داشت: با آنکه طبق ماده 27 دستورالعمل روابط دولت و مجلس بایستی ظرف 10 روز پاسخ این تذکرات به مجلس شورای اسلامی ارسال شود اما متأسفانه چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: چهار ماه از اولین تذکر به وزیر علوم در این باره می‌گذرد این در حالی است که در 30 شهریور من و ۳۳ نماینده دیگر در این باره به غلامی وزیر علوم تذکر دادیم. ضمن اینکه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در پنجم مهرماه در نامه‌ای از رئیس سازمان امور دانشجویان خواست در این باره پاسخ لازم را به من و سایر نمایندگان ارائه کند. همچنین این معاون در نامه دیگری در تاریخ 19 بهمن ماه از معاون اداری،‌مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خواسته بود که پاسخ تذکر نمایندگان درباره چرایی عدم اجرای ماده 9 قانون حمایت از حقوق معلولان را به مجلس ارسال کند. اما هیچکدام از این نامه‌ها پاسخی نداشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول