اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

فعالیت رمز ارزها در مسیر قانونی شدن/ پورابراهیمی: ارزهای دیجیتالی می‌تواند در شرایط تحریم به ما کمک کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین گزارشی پیرو فعالیت در حوزه رمز ارز‌ها در مجلس خبر داد و گفت: اگر این گزارش مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت، می‌کوشیم این موارد را در قالب طرحی تبدیل به احکام قانونی کنیم.

فعالیت رمز ارزها در مسیر قانونی شدن/ پورابراهیمی: ارزهای دیجیتالی می‌تواند در شرایط تحریم به ما کمک کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به تعیین تکلیف فعالیت در قالب رمز ارز‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی در این رابطه گزارشی را نهایی و اخیراً  این گزارش را جهت قرائت در صحن، به هیئت رئیسه مجلس ارسال کرده است که البته به نظر می‌رسد این گزارش پس از اتمام بررسی لایحه بودجه در صحن علنی قرائت شود.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این رابطه تعیین تکلیف شده به حوزه ماهیت تولیدات رمز ارز‌ها بازمی‌گردد.

پورابراهیمی با بیان اینکه جنس تولیدات رمز ارز‌ها از جنس مباحث ارزی است، اظهار داشت: این مسئله می‌تواند در شرایط تحریم به ما کمک کند البته در این زمینه ورود بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی ضروری است تا از مسائلی از قبیل عملیات پولشویی در این بخش جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ما در گزارش نهایی شده تاکید کردیم که هر فردی که توانست رمز ارز تولید کند باید اطلاعات فعالیت خود را به طور مستقیم در اختیار بانک مرکزی قرار دهد تا بانک مرکزی بتواند تسویه آن را از طریق صرافی‌های مجاز انجام دهد که در حال حاضر این فرایند وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی باید نظارت‌های ویژه بر حوزه رمز ارز‌ها داشته باشند، بیان داشت: طبیعتاً این موضوع می‌تواند به عنوان یک مبنا مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در این گزارش شفاف‌سازی حوزه فعالیت رمز ارز‌ها از صدور مجوز تا تولید و نظارت مدنظر قرار گرفته است لذا در صورت اینکه این گزارش مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت می‌کوشیم این موارد را در قالب طرحی تبدیل به احکام قانونی کنیم.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول