اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک فرمانده عالی‌رتبه دولت مستعفی یمن در مأرب کشته شد

فرمانده کل پلیس نظامی استان مأرب (وابسته به دولت هادی) طی درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شد.

یک فرمانده عالی‌رتبه دولت مستعفی یمن در مأرب کشته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالغنی شعلان» فرمانده پلیس نظامی دولت منصور هادی در استان مأرب، روز پنج‌شنبه (دیروز) طی درگیری‌ها در شمال غرب مأرب کشته شد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، این فرمانده مهم دولت مستعفی یمن، وابسته به حزب اخوانی الاصلاح بود که در درگیری‌های منطقه «جبل البلق» زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اما زنده نمانده است. وی فرماندهی عملیات بازپس‌گیری بلندی‌های «البلق» از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را بر عهده داشت که این عملیات با شکست مواجه می‌شود.

این بلندی‌ها بر شهر مأرب اشراف دارد و به گفته منابع محلی شبه نظامیان دولت مستعفی یمن در روزهای گذشته متحمل شکست‌های سنگینی در اطراف شهر مأرب شده‌اند.

«عبدالغنی شعلان» همچنین حضور پر رنگی در شبکه‌های اجتماعی داشت و صفحات مجازی متعددی در فیس‌بوک و توئیتر به نام وی دایر شده و تصاویر او را منتشر کرده‌اند.

امروز همچنین  منایع نظامی یمنی از هدف قرار گرفته شدن نشست سرکرده‌ها و افسران ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در مأرب خبر دادند.

این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند که این نشست در منطقه سوم نظامی در مأرب برگزار شده بود که با یک موشک هدف قرار گرفته شد.

به گفته این منابع، این حمله موشکی بسیار دقیق بود و باعث کشته و زخمی شدن شماری از فرماندهان ائتلاف سعودی شده است.

فاز جدید عملیات آزادسازی استان نفت‌خیز و راهبردی مأرب از سه هفته گذشته آغاز شده و ارتش و کمیته‌های مردمی عزم خود را برای آزادی شهر مأرب جزم کرده و طبق آخرین تحولات میدانی به ۱۰ کیلومتری شهر رسیده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول