اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ثبت ۱.۳ میلیون بهره‌بردار دام در کشور/ خراسان رضوی بیشترین تعداد دام سبک را دارد

طبق آمارها ۱.۳ میلیون بهره بردار دام سبک و سنگین در کشور به ثبت رسیده و استان خراسان رضوی بیشترین تعداد دام سبک در کشور را دارد.

ثبت ۱.۳ میلیون بهره‌بردار دام در کشور/ خراسان رضوی بیشترین تعداد دام سبک را دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در کل کشور یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۴۳ بهره بردار دام وجود دارد که از این میزان بالغ بر ۲۵۲ هزار بهره بردار دام سبک و سنگین تومان ثبت شدهاست.  از این تعداد سهم دام سبک ۷۶۷ هزار ۸۸۶ بهره بردار و مابقی یعنی ۳۲۰ هزار ۹۹ بهره بردار نیز دام سنگین هستند.

در روز آمارگیری بیش از ۴۶.۵ میلیون راس گوسفند و بره و ۱۶.۶ میلیون راس بز و بزغاله و نیز ۵.۳ میلیون راس گاو و گوساله در کل کشور وجود داشته است.

طبق آمارگیری انجام شده از سوی مرکز آمار ایران بیشترین بهره بردار در استان های خراسان رضوی با سهم بیش از ۱۲۱ هزار و استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۱۲ هزار و اذربایجان شرقی نیز ۹۲ هزار بهره بردار ثبت شده است.

کمترین بهره بردار دام سبک و سنگین نیز به ترتیب در استان‌های البرز ۳ هزار و قم ۴ هزار و تهران ۷ هزار بهره‌بردار گزارش شد.

طبق این گزارش بیشترین گوسفند و بهره‌بردار در استان‌های خراسان رضوی با ۵.۶ میلیون راس و آذربایجان غربی با ۳.۲ میلیون راس و آذربایجان شرقی ۳.۱ میلیون راس هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول