اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

پیکر پاک شهید خلبان بیک محمدی شناسایی شد

پیکر مطهر شهید «بیرجند بیک محمدی»، از خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش که اخیرا در خاک عراق کشف شده است، شناسایی شد.

پیکر پاک شهید خلبان بیک محمدی شناسایی شد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسمی که امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، و تعدادی از مسئولین و پیشکسوتان این نیرو در منزل شهید «بیرجند بیک محمدی» حضور  داشتند، طی یک مکالمه تلفنی، خبر کشف پیکر مطهر  این شهید سرافراز را به خانواده معظم ایشان، اطلاع داد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمسن قاضی ریس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ خلبان بقایی فرمانده اسبق نهاجا حضور داشتند.

خلبان شهید بیرجند بیک محمدی در ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد، وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در تاریخ یکمآبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.

این شهید والامقام دوره های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف ۴ را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه وافری به خلبانی داشت تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپیمای اف۳۳، تی۴۱، تی۳۷ و تی۳۸ به ایران بازگشت و به جمع خلبان هواپیمای اف ۵ در پایگاه چهارم شکاری پیوست.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، وی به عنوان خلبان اف ۵ در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیاتهای مختلف حضور داشت.

سرانجام این خلبان شجاع در ششم خردادماه سال ۶۷  در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول