اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شرکت 2700 زنجانی در جشنواره فرهنگی توفیق

شهردار زنجان از شرکت 2 هزار و 700 زنجانی در جشنواره توفیق خبر داد و گفت: امیدوارم با پایان کرونا، جشنواره در سال‌های آتی با رونق و شور بیشتری برگزار شود.

شرکت 2700 زنجانی در جشنواره فرهنگی توفیق

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی توفیق (گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) در 26 رشته برگزار شد.

شهردار زنجان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مدافعان سلامت بیان کرد: شهرداری نیز در کنار مدافعان سلامت خدمات بسیاری در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا انجام داده است.

حبیب یگانه با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مختلف اضافه کرد: تلاش کردیم در برگزاری این جشنواره‌ها بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را هم ترویج دهیم.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن شرکت زنجانی‌ها در جشنواره فرهنگی توفیق بیان کرد: امیدوارم با پایان کرونا، جشنواره در سال‌های آتی با رونق و شور بیشتری برگزار شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه محدودیت شرایط کرونایی موجب شده است که برنامه‌ها منطبق بر پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره حفظ نشاط و شادابی جامعه بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری زنجان نیز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی‌های عمومی، تقویت همبستگی، انسجام و نشاط اجتماعی در میان شهروندان، شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های فردی در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و بسترسازی برای رشد و بالندگی آنها، توسعه مسؤولیت پذیری نهادهای ذیربط از طریق مشارکت در برگزاری جشنواره است.

جشنواره توفیق در سه بخش فرهنگی، هنری، ورزشی و رسانه‌ای برگزار شد

غلامرضا نظری گفت: این جشنواره در سه بخش فرهنگی، هنری، ورزشی و رسانه‌ای به صورت مجازی و در بخش ویژه جشنواره با موضوعیت سردار شهید قاسم سلیمانی و کرونا برگزار شد.

وی گفت: جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی توفیق (گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) در 26 رشته و با حضور 2 هزار و 771 نفر برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری زنجان تصریح کرد: این جشنواره در رشته‌های مختلفی همچون رشته روخوانی قرآن بصورت صحیح خوانی در دو بخش آقایان و بانوان، نهج‌البلاغه، نقاشی و خط تحریری، خوانندگی و مداحی، شعرخوانی، سرایش شعر، داستان کوتاه، مشاعره در دو بخش بانوان و آقایان در همه رده‌های سنی برگزار شد.

وی تصری کرد: در بخش ورزشی نیز در صورت اخذ مجوز  از سوی ستاد کرونا در رشته‌های دارت، تنیس روی میز، داژبال، بدمینتون در همه رده‌های سنی و در رشته مارپله نیز به صورت خانوادگی برگزار و همچنین رشته شطرنج بصورت آنلاین برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان افزود: این جشنواره در دو مرحله مقدماتی (سطح محلات و مناطق) و مرحله نهایی سطح شهر داوری شد.

نظری با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری جشنواره توفیق سایت جشنواره‌های شهرداری نیز راه‌اندازی شد، تصریح کرد: در همین راستا قرار است، جشنواره‌های متعددی از طریق این سایت برگزار شود.

وی با بیان اینکه در هر یک از رشته‌ها سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند، اضافه کرد: برای داوری این جشنواره از اساتید مجرب استفاده شده و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی 10 نفر از برگزیدگان تجلیل شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در برگزاری این جشنواره به دنبال استعدادیابی و همچنین شناسایی ظرفیت‌های شهری بودیم، تصریح کرد: ذائقه‌شناسی مخاطب و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.

نظری در ادامه ضمن مطلوب ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره و مشارکت خوب شهروندان گفت: سازمان فرهنگی جزو توانمندتربن مجموعه شهری است و در این چهار ماه برنامه‌های متعددی اجرایی کرده است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره شهروند نمونه و رونمایی از تندیس آن خبر داد و افزود: به منظور ارج نهادن به فعالیت‌ها و مشارکت شهروندان در بهبود زندگی شهری و همچنین ترویج فرهنگ شهروندی، افزایش احساس تعلق به شهر و برجسته‌سازی سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی و انسانی شهر زنجان، جشنواره انتخاب شهروند نمونه در زنجان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به ملا‌ک‌های شهروند نمونه گفت: شهروند نمونه مصداق کسی است که به عنوان سرمایه اجتماعی و فرهنگی از ارزش‌ها و هنجارهایی همچون قانون‌مداری، اخلاق‌مداری، مشارکت‌جویی و مسؤولیت‌پذیری قابل توجه و معناداری برخوردار بوده و یا خدمات و فعالیت‌های وی در عرصه شهر و شهرنشینی به عنوان الگویی سازنده و مثبت در گسترش و تحکیم فرهنگ شهروندی و افزایش کیفیت زندگی شهری اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره شهروند نمونه گفت: شناسایی شهروندان نمونه شهر، انتخاب و معرفی آنان به عنوان الگویی ویژه به شهروندان، ترویج و توسعه فرهنگ هم‌افزایی و مشارکت‌پذیری در میان مردم، بهره‌مندی از توان و تجربه شهروندان در توسعه و تقویت اهداف مدیریت شهری، رشد و ارتقای شاخص‌های فرهنگ شهروندی از جمله اهداف این جشنواره است.

وی افزود: شاخص‌های انتخاب شهروند نمونه شامل اخلاق‌مداری اجتماعی (مسؤولیت‌پذیری، امانتداری، وجدان‌کاری، نیکی و مهربانی به همنوع)، اقدام‌های داوطلبانه و فعالیت‌های خاص در حوزه مدیریت شهری (عمران، زیباسازی محیط شهری، مشارکت در تفکیک، جمع‌آوری و تحویل اقلام بازیافتی، حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی و طبیعی و...) است.

نظری تصریح کرد: مشارکت در امور خیرخواهانه و عام‌المنفعه (گروه‌های جهادی، تلاش برای بخشش محکومان به قصاص و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، وقف و انفاق در حوزه مساجد، مدارس و نهادهای اجتماعی)، انجام فداکاری‌های ویژه برای شهر( تقدیم جان، اهدای عضو و خون، همسران جانبازان بالای 70 درصد، مادران دارای فرزندان معلول و...) و کسب عناوین و افتخارات مهم در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و.... در سطح ملی و بین‌المللی نیز از دیگر شاخص‌های انتخاب شهروند نمونه است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول