اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بی‌اعتنایی صهیونیست‌ها به تدابیر کرونایی در جشن «پوریم»+ ویدئو

با وجود وضع محدودیت‌های کرونایی و تدابیر سخت‌گیرانه رژیم صهیونیستی، شمار زیادی از صهیونیست‌ها به پیشواز مراسم جشن پوریم رفتند.

بی‌اعتنایی صهیونیست‌ها به تدابیر کرونایی در جشن «پوریم»+ ویدئو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سایه نگرانی‌های جهانی درباره شیوع ویروس کرونا و با وجود آنکه در آستانه جشن پوریم، اطلاعیه‌های متعددی با محتوای پروتکل‌های بهداشتی در سرزمین‌ اشغالی فلسطین در کنیسه‌ها و صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌است، شب گذشته شماری از صهیونیست‌های با آمدن به خیابان‌ها به پیشواز این جشن رفتند.

 

 

بنا بر این گزارش، شمار زیادی از صهیونیست‌های تندرو، شب گذشته بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی به خیابانها آمدند و در کارناوال سنتی-مذهبی پوریم با پوشیدن لباس‌های بال‌ماسکه و بر چهره زدن نقاب‌های متعدد به جشن و پایکوبی پرداختند. در شبکه‌های اجتماعی نیز ویدئوهای متعددی در این خصوص منتشر شد.

 

 

جشن «پوریم» یکی از سنت‌های قدیمی قوم یهود است که در دهه‌های اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این جشن با رسوم بحث‌برانگیزی هر سال در فلسطین اشغالی و مناطقی که یهودیان  اولترا ارتدوکس (گروهی از یهودیان تندرو) زندگی‌می‌کنند، برگزار می‌شود. 

مهمترین رسوم این جشن عبارت است از: تبادل هدایای غذا و نوشیدنی به نام «میشلواخ مانوت»، دادن صدقه به نیازمندان به نام «متانوت لا ایونیم»، خوردن غذایی خاص به نام «سعودات پوریم»، خواندن دسته‌جمعی کتاب استر به نام «کریات هامگیلاه»که اغلب در کنیسه صورت می‌گیرد و نیز خواندن دعاهای خاصی به نام «ال هانیسیم»

از دیگر سنتهای مربوط به این جشن، نوشیدن شراب و سایر مشروبات الکلی، نوشیدن خون یا نوشیدنی به رنگ خون، پوشیدن نقاب و ماسک و جشن عمومی است.

 

 

از آنجا که از سال گذشته تاکنون، یهودیان تندرو همواره بی‌اعتنا به وضع قوانین قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها برای پیشگیری از شیوع این ویروس، به انجام مراسم مختلف خود ادامه‌داده‌اند و حتی برای انجام این مراسم، با پلیس نیز درگیر شدند. ناظران پیش‌بینی می‌کنند که برگزاری جشن پوریم در سال جاری، بی توجه به مقررات دولت صهیونیستی همانند سال گذشته برگزار شود که این امر به افزایش شیوع کرونا خواهد انجامید.

با این وجود مقامات صهیونیست قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از برگزاری از این مراسم وضع کرده‌اند و دولت رژیم صهیونیستی اخیرا تصویب کرده است که از پنج شنبه تا یک‌شنبه آینده، هرگونه تردد شبانه، از ساعت ۲۰:۳۰ تا پنج صبح در خیابان‌ها یا ورود و خروج به منازل مختلف ممنوع است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی و وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هرگونه تجمع در روز و شب در این بازه زمانی ممنوع است و تنها جمع شدن حداکثر ده نفر در مکان سرپوشیده و حداکثر ۲۰ نفر در مکان‌های سر باز مجاز است. تحلیلگران و ناظران بر این باورند که امسال نیز مانند سال گذشته، شمار زیادی از صهیونیست‌ها به این مصوبات دولت  پایبند نخواهند ماند و بی‌توجه به این قوانین به برگزاری مراسم و دامن زدن به افزایش شیوع کرونا خواهند پرداخت. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول