اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پلیس کنگره: مأموران امنیتی درباره استفاده نیروی مرگبار علیه مهاجمان تردید داشتند

سرپرست نیروی پلیس کنگره آمریکا با اشاره به چالش‌های داخلی که مأموران امنیتی در روز حمله حامیان ترامپ به این ساختمان مواجه بودند، گفت آنها حتی نمی‌دانستند که اجازه استفاده از نیروی مرگبار علیه مهاجمان را دارند یا خیر.

پلیس کنگره: مأموران امنیتی درباره استفاده نیروی مرگبار علیه مهاجمان تردید داشتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوگاناندا پیتمن» سرپرست نیروی پلیس کنگره آمریکا می‌گوید در روز ششم ژانویه و زمان حمله هواداران خشمگین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور به این ساختمان، مأموران پلیس نسبت به قوانین استفاده از نیروی مرگبار علیه مهاجمان مطمئن نبودند.

پیتمن طی گزارشی که برای جلسه استماع روز پنجشنبه مجلس نمایندگان درباره کوتاهی‌های امنیتی توسط پلیس کنگره ارائه کرد، گفت مأموران در آن روز به درستی ساختمان را برای جلوگیری از مهاجمان، مهر و موم نکرده بودند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وی با این حال ضمن اشاره به شجاعت‌هایی که نیروهای پلیس برای مقابله با حامیان خشن ترامپ انجام دادند، توضیح داد پلیس کنگره پیش از آن حمله، ارزیابی‌های اطلاعاتی را درباره مهاجمان به کنگره انجام داده بود .

بر اساس این گزارش، پیتمن نوشت در ارزیابی آن زمان پلیس کنگره ذکر شده بود که اعضای گروه‌های شبه‌نظامی، سفید برترپنداران و اعضای دیگر گروه‌های افراطی، احتمالا در حمله به کنگره حضور داشته باشند، این تهاجم احتمالا به صورت مسلحانه و با هدف مختل کردن روند شمارش آراء الکترال انجام خواهد گرفت.

سرپرست پلیس کنگره با بیان اینکه در آن ارزیابی مشخص شده بود که تظاهرات روز ششم ژانویه با تظاهرات‌های مشابه در روزهای قبل از آن تفاوت خواهد داشت، گفت این نهاد امنیتی همچنین تدابیر بیشتری از جمله تقویت محافظت از اعضای کنگره و درخواست نیروی پشتیبانی را انجام داد.

به نوشته آسوشیتدپرس، وی ضمن اشاره به اینکه پلیس کنگره در آن روز در حال نظارت و رصد سازمان‌دهندگان حمله بود، اما گفت مأموران امنیتی برای مقابله با آن شورش با «چالش‌های داخلی» مواجه بودند.

پیتمن در توضیح این چالش‌های داخلی اظهار داشت: «مأموران به درستی مجتمع کنگره را [از دسترس مهاجمان] مسدود نکرده بودند، حتی بعد از اینکه یک دستور رادیویی به آنها داده شد. همچنین مأموران نمی‌دانستند که آیا اجازه استفاده از نیروی مرگبار را دارند یا خیر، به همین دلیل سلاح‌های غیرمرگباری که استفاده کردند در جلوگیری حمله موفق نبود».

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

هفته قبل نیز پلیس کنگره آمریکا به دلیل دست به دست شدن مطالبی در شبکه‌های مجازی مبنی بر احتمال حمله مجدد به این ساختمان در تاریخ چهارم مارس، خواستار باقی ماندن چند هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول