اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خرید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی در بابل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به افزایش فعالیت دانشگاه با شیوع کرونا گفت: در یک سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی خریداری شد.

خرید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مصطفی قاسم‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دانشگاه در یک سال جاری، اظهار کرد: افزایش دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌ها و تانکر اکسیژن‌ساز در بیمارستان آیت الله روحانی از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: همچنین افزایش دو دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان‌های شهید یحیی نژاد و کودکان امیرکلا به اضافه دو اکسیژن‌ساز قبلی و ده‌ها دستگاه ونتیلاتور، بای‌پپ و غیره به ارزش ۳۰ میلیارد تومان را داشتیم.

قاسم زاده تصریح کرد: بخشی از تجهیزات با ارز دولتی و از هیات امنای ارزی و بخشی دیگر از با هزینه معمولی از شرکت‌های مورد تایید تهیه شد، از محل کمک‌های مردمی نیز تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز به ارزش ۷ میلیارد تومان تهیه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: همچنین خرید پنج دستگاه ونتیلاتور که ارزش هر یک از این دستگاه‌ها ۶۰۰ میلیون بود توسط خانواده "زنده یاد گل‌افشانی" خریداری و تحویل بیمارستان ها شد.

این مسؤول تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات نصب دستگاه پیشرفته "ام آر آی" در بیمارستان شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال انجام شده است و به‌زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

وی اعلام کرد: در مجموع در یک سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی خریداری شد، همچنین در مدت یک سال گذشته ۳۶ مادر کرونایی زایمان موفقیت‌آمیز داشتند و هیچ یک از نوزادان مبتلا به کرونا نشدند.

قاسم زاده در پایان گفت: در یک سال گذشته ۸۵۰ کودک کرونایی در بیمارستان کودکان امیرکلا بستری شدند که از این تعداد سه بیمار کرونایی دارای بیماری زمینه‌ای خطرناک جان خودشان را از دست دادند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول