اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تعرفه گمرکی ۸۰ درصد کالاها برای ایران و اوراسیا صفر می شود

مشاور امور بین الملل و توافق های تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: در صورت تحقق توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اورسیا، تعرفه گمرکی حدود 80 درصد از کالاها برای ایران و اوراسیا صفر می شود.

تعرفه گمرکی ۸۰ درصد کالاها برای ایران و اوراسیا صفر می شود

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس میرهادی سیدی امروز در نشست هماهنگی نمایشگاه اقتصادی  اوراسیا،گفت: آغاز مذاکرات برای توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا از دستاوردهای توافقنامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اوراسیا است. 

مشاور امور بین الملل و توافق های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: در صورت نهایی شدن توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا، تعرفه گمرکی حدود 80 درصد از کالاها برای طرفین صفر می شود. 

وی بیان داشت: یکسال پس از تشکیل اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ایران درخواست خود را برای انجام مذاکرات و عقد قرارداد مطرح که مورد پذیرش اتحادیه اقتصادی اوراسیا قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه در توافقنامه اولیه ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تجارت ترجیحی مطرح شد بیان داشت: مهمترین دستاورد این مذاکرات تبدیل موافقنامه تجارت ترجیحی به آزاد خواهد بود. 

مشاور امور بین الملل و توافق های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: پس از موافقنامه تجارت ترجیحی امتیاز کاهش تعرفه گمرکی 502 قلم کالا از طرف اتحادیه اوراسیا به ایران واگذار شد و امتیاز کاهش تعرفه بیش از 380 قلم کالا نیز از سوی ایران به این اتحادیه داده شد. 

سیدی با اشاره به رشد 80 درصدی صادرات اقلام مورد توافق گفت: چهارشنبه هفته گذشته اولین نشست برای مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار شد. 

وی افزود: در صورت نهایی شدن موافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تعرفه های گمرکی حدود 80 درصد از کالاها برای طرفین صفر خواهد شد و لذا تجارت بین طرفین افزایش خواهد یافت. 

سیدی با بیان اینکه نمایشگاه اقتصادی اوراسیا اردیبهشت سال 1400 برگزار می شد، گفت: تجار و تولیدکنندگان با استفاده از ظرفیت نمایشگاه های مختلف می توانند اطلاعات خود را از وضعیت بازارها افزایش دهند تا به بهترین شکل تعاملات تجاری خود را گسترش دهند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول