اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان عامل تلفات غیرنظامیان هستند

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با اشاره به افزایش خشونت‌ها در این کشور تاکید کرد طالبان عامل اصلی تلفات غیرنظامیان در افغانستان‌ هستند.

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان عامل تلفات غیرنظامیان هستند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد عامل بیشتر تلفات غیرنظامیان در این کشور گروه طالبان است، زیرا این گروه زمینه فعالیت سایر گروه‌های تروریستی را در افغانستان فراهم ساخته است.

بر اساس اعلام این دفتر، دولت افغانستان ضمن قدردانی از تمامی نهادهای جهانی حامی غیرنظامیان، از آن‌ها می‌خواهد که در جمع‌آوری ارقام دقت کامل به خرج دهند.

دفتر شورای امنیت ملی افزوده است که دولت افغانستان در تمامی عملیات‌های نظامی خود به زندگی غیرنظامیان توجه جدی داشته است.

به گفته این نهاد، دولت حتی به حاضر این که جان و مال غیرنظامیان با خطر مواجه بوده، از اجرای بیشتر عملیات‌های خود صرف نظر کرده است.

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان همچنین تاکید کرده است که طالبان عامل اصلی تلفات غیرنظامیان در افغانستان‌ هستند، زیرا این گروه و سایر گروه‌‎های تروریستی همواره‌ غیرنظامیان و خانه‌های آن‌ها را به عنوان سپر استفاده کرده و سبب تلفات غیرنظامیان شده‌اند.

این دفتر خاطرنشان ساخته است: «گزارش یوناما طالبان را مسئول ۴۶ درصد تلفات غیرنظامیان می‌داند، اما در حقیقت مسئولیت طالبان بیشتر از این است، زیرا زمینه فعالیت برای اکثریت گروه‌های تروریستی را در افغانستان مساعد ساخته است.»

همچنین این شورا گفته است با ادامه گفت‌و‌گوهای صلح در قطر، طالبان حمله به خبرنگاران، جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر در کابل را ادامه داده‌ تا صداهای انسان‌دوستانه و صلح‌خواهانه افغانستان را خاموش سازند.

گفتنی است که دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یوناما روز گذشته گزارش سالانه خود در مورد تلفات غیرنظامیان در افغانستان را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، گروه طالبان عامل ۴۶ درصد تلفات و نیروهای امنیتی نیز عامل ۲۲ تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۲۰ در افغانستان شناخته شده است.

در همین حال گروه طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به این گزارش اعلام کرد که آمار و ارقام درج شده در این گزارش نادرست و غیرواقعی است، زیرا گزارش مذکور بر اساس آمار اداره اطلاعاتی و نظامی دولت تهیه شده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول