اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

موسوی: پیک سوم کرونا را پُشت‌سر گذاشتیم/ ۲۴۰۰ فوتی ناشی از کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تاخیر نسبت به سایر استان‌ها وارد پیک سوم شده و در حال عبور از آن هستیم.

موسوی: پیک سوم کرونا را پُشت‌سر گذاشتیم/ ۲۴۰۰ فوتی ناشی از کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعباس موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود استان مازندران به پیک سوم کرونا، اظهار کرد: مازندران جز اولین استان‌های بود که کرونا شیوع پیدا کرده است که با رعایت و کنترل پروتکل‌های بهداشتی دیرتر وارد پیک سوم کرونا شده و  در حال عبور از پیک سوم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مازندران پنج هفته دیرتر از کشور وارد پیک سوم شده‌ که این نشان می‌دهد حساسیت‌ها در استان جدی گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: وقتی روند انتقال بیماری کُند شود دیرتر وارد پیک می‌شویم، در پیک سوم فشار چندانی به سیستم درمانی وارد نشده است اما هیچ موقع بیماری نداشتیم که نتوانستیم بستری کنیم.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۲ هزار بستری تست مثبت داشتیم و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر فوتی تست کرونا مثبت در مازندران داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: میزان مرگ و بستری ما نسبت به کشور کمتر است همچنین ۱۵ نفر از افراد فوت شده جز کادر درمان بوده‌اند.

موسوی تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۷۰ نفر به نیروهای دانشگاه در حوزه سلامت در ایام کرونا اضافه شدند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان اقلام حفاظت فردی هزینه شده و در این مدت ۷۷۶ تخت اضافه شده که ۲۰۰ تخت آی سی یو بوده است.

موسوی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای توسعه مراکز درمانی استان، گفت: ۲۶ هزار و ۶۸۰ متر به فضای درمانی استان طی یک سال گذشته اضافه شده است و نزدیک ۱۹ هزار و ۲۸۰ متر دیگر را در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه همه تلاش شده است که پرداختی‌ها در این مدت به موقع انجام شود، افزود: فاصله پرداختی زیاد بوده و در این مدت نزدیک ۱۶ پرداختی داشتیم و عقب ماندگی‌ها را جبران کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه کرونا باعث افت درآمد مراکز درمانی شده است، گفت: بسیاری از کارهای معمول ما تعطیل شده و برای مراکز درمانی کاهش پیدا کرده که نزدیک ۴۲ درصد کاهش درآمد اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول