اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: از طریق انتخابات، در پی تغییر ساختار نظام سیاسی فلسطین هستیم

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد پس از تجربه ناکام روند اسلو، حماس از طریق انتخابات، در پی ایجاد تغییر در ساختار نظام سیاسی فلسطین است.

حماس: از طریق انتخابات، در پی تغییر ساختار نظام سیاسی فلسطین هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که انتخابات فلسطین، فرصت واقعی برای حرکت به سمت اتحاد ملی است.

خبرگزاری «صفا» به نقل از بدران گزارش داد، حماس بر این باور است که «تداوم اختلافات، منفعت بزرگی برای اشغالگر اسرائیلی است و [حماس] تلاش خواهد کرد با وجود موانع و مشکلات، به این مسئله پایان دهد».

وی تصریح کرد، پس از تجربه ناکام روند اسلو، حماس از طریق انتخابات، در پی ایجاد تغییری در ساختار نظامی سیاسی فلسطین است.

بدران خاطر نشان کرد، حماس در پی ایجاد نظام سیاسی است که هر فلسطینی به دور از تکروی، در آن مشارکت داشته باشد.

این مسئول حماس تأکید کرد، انتخابات فرصتی برای ایجاد تغییر واقعی است و باید به تصمیم فلسطین احترام گذاشت، نه اینکه، آن را به خاطر انتخابش، مجازات کرد.

وی تصریح کرد: «نمی‌خواهیم مردم ما تحت فشار و ترس، پای صندوقها بروند. ما در توافق قاهره، تلاش کردیم که آزادیها را افزایش دهیم».

بدران با بیان اینکه، حماس در سطح سیاسی، از توافق اسلو عبور کرده است، خاطر نشان کرد، در نشست قاهره، هیچ گروه فلسطینی درباره اسلو سخن نگفت؛ زیرا این اجماع وجود دارد که این توافق، از بین رفته است.

این مسئول حماس گفت که «فلسطین، مسئله یک ملت زیر شکنجه است. حماس هم حق دارد در برابر آن مقاومت کند تا کشور فلسطین شکل بگیرد».

وی بر این باور است که انتخابات فلسطین، جایگزین یا در تضاد مقاومت نیست و حماس حق دارد با تمامی ابزارهای قانونی، با اشغالگری مقابله کند.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری)، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد.

عباس طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول