اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد.

الکاظمی در پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با اشاره به این تماس تلفنی گفت که در این گفت‌وگو درباره توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری در راستای منافع دو کشور صحبت شد.

دو طرف درباره ادامه گفت‌وگوهای راهبردی بر اساس حق حاکمیت عراق نیز گفت وگو کردند.

این گفت و گو در حالی انجام می‌شود که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنج‌شنبه (18 فوریه)، گفت که این سازمان به دنبال افزایش نیروهای خود در عراق به میزان هشت برابر است و می‌خواهد تعداد نیروهای خود را از ۵۰۰ نفر به چهار هزار نفر افزایش دهد.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق نیز در واکنش به این سخنان استولتنبرگ اعلام کرده است: «پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق با موافقت دولت و هماهنگی با آن کار میکند و ماموریتش مشورتی - آموزشی است، نه رزمی. باکشورهای جهان همکاری می‌کنیم و از تجربیات آنها در مشاوره و آموزش برای تقویت امنیت استفاده می‌کنیم و درباره تعداد مشاوران تا این لحظه توافقی صورت نگرفته است.»

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول