اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدار آلودگی هوا در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران درباره این مسئله که عنوان می‌شود، هوای استان امسال آلوده‌تر از سال‌های قبل است، گفت: آلودگی هوای مازندران مورد تایید بوده و این موضوع را هم تصاویر نشان می‌دهد و هم مردم لمس کردند.

هشدار آلودگی هوا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، استفاده از سوخت‌های فسیلی و گرمایش زمین و مسائلی از این قبیل دست به دست هم داده تا بحث آلودگی بر زمین سایه افکند.

در شرایطی که شاهد آلودگی برخی از استان‌های کشور هستیم شنیدن خبر آلودگی آن هم در دیار سبز مازندران حتی برای مردم مازندران نیز قابل لمس شده که این روزها مشاهده وضعیت هوای استان آنان را نگران کرده است.

البته آژیر آلودگی طی سال‌های اخیر در استان به صدا درآمد و استفاده از سوخت‌های فسیلی و مسائلی از این قبیل بر آن سایه افکنده است.

* تایید آلودگی هوای مازندران

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اینکه هوای مازندران امسال آلوده‌تر از سال‌های قبل است مورد تایید بوده این موضوع را هم تصاویر نشان می‌دهد و هم مردم لمس کردند.

وی گفت: یکی از دلایل آلودگی هوای مازندران، پدیده وارونگی هوا است؛ به این معنا که در ارتفاعات هوا گرم‌تر از مناطق پایین دست شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: موضوع دیگر آلودگی استان،فراوانی بادهای شرقی بوده که موجب شده آلودگی در مازندران دپو شود.

این مسؤول با بیان اینکه افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی از دلایل آلودگی است،گفت: اینکه هوای مازندران امسال آلوده‌تر شده تایید می‌کنیم.

*ضرورت ایجاد ایستگاه‌های آلودگی‌سنجی در چند شهرهای مازندران

رضوی با تاکید بر ضرورت ایجاد ایستگاه‌های آلودگی‌سنجی در چند شهرهای مازندران، خاطرنشان کرد: انتظار داریم این ایستگاه‌ها در شهرهای آمل، بابل،ساری و بهشهر نصب شود تا بتوانیم در این زمینه با اطمینان کامل اظهارنظر کرد.

*وجود منابع آلاینده در مازندران

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در ارتباط با سنجش میزان آلودگی هوا در استان موضوع مهم فقدان ایستگاه‌های سنجش آلودگی است که در استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: به طور حتم منابع آلاینده داریم که در این میانگین ۲۴ ساعته هوا سنجش شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول