اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مراسم معنوی اعتکاف در مازندران برگزار نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس منحوس(کووید۱۹) مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای مازندران برگزار نمی‌شود.

مراسم معنوی اعتکاف در مازندران برگزار نمی‌شود

حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با تبریک فرارسیدن ایام ولادت امیرمومنان حضرت علی (ع) و روز پدر و با تاکید بر بهره‌مندی از فیوضات ماه رجب، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف در مازندران به‌دلیل شیوع ویروس منحوس( کووید ۱۹)برگزار نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس منحوس( کووید۱۹) در کشور و شرایط مازندران مراسم معنوی اعتکاف در استان برگزار نمی‌شود و مردم شریف و ولایت‌مدار مازندران به‌منظور بهره‌گیری از فیوضات این ماه اعمال ویژه ماه رجب را با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و شیوه نامه‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در مساجد و اماکن مذهبی برگزار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت ویژه اعمال شب‌ها و روزهای ماه رجب، اضافه کرد: قرائت قرآن کریم و ادعیه به‌ویژه زمزمه دعای ام‌داوود و روزه‌داری در روزهای ایام البیض (۱۳ ، ۱۴، ۱۵ ماه رجب) از مهم‌ترین اعمال این ایام است که مردم فهیم و ولایت‌مدار مازندران می‌توانند این اعمال را مورد توجه قرار دهند.

این مسؤول بیان کرد: پیشنهاد می‌شود اعمال ام داوود و زمزمه دعای آن با رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد و به‌طور خلاصه برگزار شود.

این عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برنامه‌های متعدد ویژه ایام ماه رجب، تصریح کرد: با توجه به ایام و مناسبت‌های ماه رجب هیأت‌های مذهبی و مساجد با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت تمام شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و در حداقل زمان نسبت به این مناسبت‌ها برنامه‌ریزی خواهند داشت و دیگر برنامه‌ها هم قطعا در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

شکریان در پایان با اشاره به ولادت قطب عالم امکان امیرمومنان (ع) و عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز کشور و نزدیکی اعیاد و مناسبت‌های پیش‌رو نیاز است همه متولیان حوزه فرهنگی و شهرداری‌ها نسبت به فضا سازی شهری در این ایام برنامه‌ریزی داشته باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول