اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خروج بابل طی دو هفته آینده از موج سوم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: موج سوم بیماری کرونا در بابل در حال حاضر روند کاهشی از پیک را طی می‌کند که پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته دیگر از موج سوم خارج شود.

خروج بابل طی دو هفته آینده از موج سوم کرونا

 سیدفرزاد جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل هفت بیمارستان را در این شهرستان زیر پوشش دارد، اظهار کرد در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های کرونایی بابل مجهز به دستگاه سی‌تی‌اسکن و اکسیژن‌ساز هستند و بعضی از آنها به تانکر اکسیژن‌ساز مجهز شدند که این امر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی را راحت‌تر کرده است.
*عبور بابل از سه موج بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: بابل تاکنون سه موج کرونایی را پشت سر گذاشته است که در پیک اول با ۵۲۰ بیمار کرونایی، بیشترین آمار بستری را داشت.

این مسوول اضافه کرد: در موج سوم هم تاکنون آمار بستری‌ها به ۲۵۰ نفر رسید؛ اگر چه این موج در حال حاضر روند کاهشی از پیک را طی می‌کند که پیش‌بینی می‌شود  تا دو هفته دیگر از موج سوم خارج شود.

*۵۳۲ مرگ ناشی از کرونا در بابل

جلالی با اعلام اینکه آمار مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۵۳۲ نفر بود، افزود: در یک سال گذشته بیش از ۱۴۴ هزار بیمار در مراکز درمانی بابل ویزیت شدند که از این تعداد بیش از ۶۶ هزار نفر مشکوک به کووید ۱۹ بودند و از میان آنها هم ۱۰ هزار و ۱۴۳ نفر بستری شدند.

*از بستری شدن ۸۵۰ کودک تا مرگ ۳ کودک

وی یادآور شد: در یک سال گذشته ۸۵۰ کودک کرونایی در بیمارستان کودکان امیرکلا بستری شدند که از این تعداد سه بیمار کرونایی دارای بیماری زمینه‌ای خطرناک جان خودشان را از دست دادند.

*۱۴۵ نفر از کادر درمان واکسن دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه ۱۴۵ تن از کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه واکسن کرونا دریافت کردند، اظهار کرد: حال عمومی تمامی کادر درمانی دریافت کننده واکسن کرونای اسپوتنیک روسی مساعد است و تنها پنج نفر دارای علائم تب بودند که بعد از ۲۴ ساعت بهبود یافتند.

این مسإول خاطرنشان کرد: براساس آخرین دستاوردهای علمی این واکسن روسی بیش از ۹۱ درصد اثر بخشی دارد و با این وجود اجباری برای تزریق آن به کادر درمانی نیست، ولی اگر کسی علاقه‌مند به دریافت این واکسن نباشد از کادر درمانی به‌صورت کتبی باید به ما اعلام کند.

جلالی با اشاره به اینکه در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اثربخش‌ترین راه پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا است، اضافه کرد: تا ۷۰ درصد جمعیت کشور ما اگر واکسن تزریق نکنند این بیماری از حالت اپیدمی خارج نمی‌شود.

*پرهیز جدی از برپایی مراسم و دورهمی‌ها

وی تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری مراسم‌های دورهمی ، عروسی و عزا یکی از جدی‌ترین روش انتقال و گسترش این ویروس است که انتظار می‌رود که مردم به‌طور جدی از برپایی این مراسم‌ها و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

*۷۰ درصد بابلی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد:  به‌صورت میانگین ۷۰ درصد بابلی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند که در مراکز شهرها این آمار بالاتر و در حاشیه شهرها آمار استفاده از ماسک کمتر است.

*بیشترین راه انتقال کرونا؛ قطرات تنفسی است

دکتر‌ مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سطوح همچنان باعث انتقال کرونا می‌شود، اظهار کرد: آخرین مطالعات انجام شده نشان داده که نقش سطوح در انتقال این بیماری بسیار اندک است از آنجایی که میزان ویروس در سطوح خیلی کم است به همین خاطر زیاد باعث انتقال نمی‌شود.

وی افزود: شستن دست بعد از آمدن از بیرون به منزل و یا قبل از صرف غذا به دلایل مختلف بهداشتی حتما توصیه می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: آیا اینکه سطوح باعث انتقال بیماری می‌شود مطالعات اخیر نشان داده که لازم نیست آنقدر نسبت به این مساله حساس باشیم.

جوانیان با بیان اینکه بیشترین راه انتقال قطرات تنفسی است که زدن ماسک توصیه می‌شود، گفت: داشتن تهویه مناسب و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به‌ویژه موقع صحبت کردن و نشستن در مقابل یکدیگر حتما فاصله یک و نیم متر رعایت شود تا مبتلا به این بیماری نشوید.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول