اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آموزش متفاوت مهارت‌های شهروندی به کودکان در کلاس شهر

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: محتوای طرح « کلاس شهر» در قالب سه جلد کتاب ویژه دانش‌آموز، مربی و والدین آماده شد و پس از پوشش دادن در یک‌صد دبستان با طرح نو و رویکرد جدید با هدف انتقال مفاهیم و نهادینه کردن آموزه‌های شهروندی تهیه شد.

آموزش متفاوت مهارت‌های شهروندی به کودکان در کلاس شهر

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به محتوای الکترونیکی طرح کلاس شهر اظهار داشت: این طرح پروژه‌ای سه ساله است که در ابتدا به صورت پایلوت در ۳۰ دبستان اجرا شد و امروز به عنوان طرح کشوری برای محتوای آموزشی مقطع ابتدایی مطرح شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: محتوای این طرح در قالب سه جلد کتاب ویژه دانش‌آموز، مربی و والدین آماده شد و پس از پوشش دادن در یک‌صد دبستان با طرح نو و رویکرد جدید با هدف انتقال مفاهیم و نهادینه کردن آموزه‌های شهروندی توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی، معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و حمایت همه‌جانبه کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تهیه شد.

وی با تأکید بر هدف طرح «کلاس شهر» تصریح کرد: این طرح در نظر دارد مهارت‌های شهروندی و زندگی را به طور ملموس و خارج از چارچوب متعارف آموزش و پرورش به شهروندان منتقل کند تا کودکان به همراه والدین بتوانند در کنار آموزگاران و مربیان، توسعه کودکی را بر مبنای شهروندی پیش ببرند.

محمدی ادامه داد: این طرح در نظر دارد تا خلأهای حاکم بر آموزش و پرورش به ویژه در پایه‌های ابتدایی را پر کند تا به طور ملموس مفاهیم شهروندی در کودکان نهادینه شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این طرح در گام پس از پایلوت با تولید محتوا در سه جلد پیشرفت داشت، افزود: با شیوع ویروس کرونا و تکیه آموزش و پرورش بر آموزش مجازی محتویات طرح کلاس شهر به صورت الکترونیکی تهیه شد و مورد تقدیر و تمجید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی بیان داشت: اجرای طرح کلاس شهر در سال نخست به صورت آزمایشی انجام شد و در سال دوم به صورت پایلوت پیش رفت تا اینکه در سال جاری توانست الگویی از هم‌افزایی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان را در سطح ملی مطرح کند.

محمدی گفت: این طرح درصدد است تا یادگیری خلاقانه و لذت‌بخش مفاهیم شهروندی را به کودکان بشناساند و تاب‌آوری و زیست پذیری را در شهر توسعه دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان افزود: تلاش سه ساله متخصصان اداره کل آموزش و پرورش و اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و حمایت کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان باعث شده است تا محتویات کارشناسی و علمی در اختیار دانش‌آموزان مقطع اول دبستان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سه کتاب کار طرح «کلاس شهر» در حوزه مباحث اجتماعی، محیط‌زیست و اخلاق شهروندی با دریافت مجوز از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار منتشر شده است و در سرفصل درسی کلاس اول دبستان قرار می‌گیرد و هم‌اکنون هم در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی مکتوب وزارت آموزش و پرورش بارگذاری شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول