اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: همه استان‌های یمن باید آزاد شوند

یکی از مقامات جنبش انصارالله یمن از یمنی‌ها خواست برای مقابله با اقدامات خصمانه ائتلاف سعودی در استان‌های این کشور متحد شده و احساس وظیفه کنند.

مقام یمنی: همه استان‌های یمن باید آزاد شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کنندگان دولت نجات ملی یمن اخراج بیگانگان از این کشور را وظیفه همه یمنی‌ها دانست.

او سه‌شنبه شب در حساب توییتری خود نوشت: «طرد اشغالگر بیگانه وظیفه هر یمنی آزاده بوده و همکاری با فرزندان این کشور برای آزادسازی همه استان‌ها مورد نیاز هست تا در هیچ استانی برای  دشمن جای پایی نباشد تا بتوانند همانند استان مأرب کرامت ساکنان این استان‌ها را زیر پا گذاشته و این استان‌ها را به سکویی برای هدف قرار دادن مردم یمن به وسیله عملیات نظامی خصمانه‌ای تبدیل کند».

ارتش و کمیته های مردمی یمن بیش از یک ماه است که عملیات نظامی در استان مأرب را برای آزادسازی این استان آغاز کرده و توانسته‌اند مناطق زیادی را از جانب غربی آزاد کرده و خود را به نزدیکی مرکز این استان برسانند.

استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

آزادی مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن که از حمایت ریاض برخوردار است، وارد خواهد کرد.

ائتلاف سعودی و اماراتی بیش از شش سال است که از نیروهای منصور هادی برای سیطره بر استان‌های شمال غربی حمایت می‌کنند، با این حال این حمایت‌های نتوانسته‌ است به تغییرات مهمی در میادین نبرد منتهی شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول