اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش محسوس دما همراه با بارش برف و باران در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: به‌تدریج از سمت غرب بارش‌ها در آسمان مازندران آغاز شد و به‌تدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان گسترش می‌یابد.

کاهش محسوس دما همراه با بارش برف و باران در مازندران

احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با تقویت جریانات شمالی شرایط برای ابرناکی در آسمان استان شروع شده و بارش‌ها از سمت غرب استان شروع می‌شود که به‌تدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان گسترش می‌یابد.

وی افزود: علاوه بر کاهش محسوس دما شاهد بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: فردا با توجه به کاهش محسوس چهار تا هشت درجه دمای هوا انتظار داریم بارش‌ها در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان به‌‌صورت برف باشد.

اسدی تصریح کرد: روز پنج‌شنبه علاوه بر تداوم هوای سرد انتظار داریم از میزان بارش‌ها کاسته شود و در مناطق غربی استان شاهد بارش برف و باران باشیم.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه به‌تدریج از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخزین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای ابتدایی هفته آینده جوی پایدار در اسمان مازندران حاکم خواهد شد که باتوجه به صاف بودن هوا؛ شب‌ها کماکان سرد و یخبندان خواهد بود.

معاون هواشناسی با تاکید بر مدیریت در مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: کاهش دید، لغزندگی ، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ها به‌‌ویژه از مرکز به سمت غرب استان ، احتمال انسداد محورهای کوهستانی، احتمال آسیب و خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم و سرمازدگی به نهالستان از مخاطرات این سامانه بارشی است.
اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول