اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

3500 گلستانی با اجرای 2200 طرح اشتغالزا مشغول به کار شدند/ توزیع 135 هزار بسته معیشتی در 4 رزمایش مومنانه

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان گفت: در سال جهش تولید با اجرای 2 هزار و 200 طرح اشتغالزا زمینه اشتغال 3 هزار و 500 گلستانی فراهم شد.

3500 گلستانی با اجرای 2200 طرح اشتغالزا مشغول به کار شدند/ توزیع 135 هزار بسته معیشتی در 4 رزمایش مومنانه

محمدمهدی سلمان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در سال جهش تولید ۲ هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزا تعریف کردیم که با اختصاص ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات زمینه اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ گلستانی فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه عرصه‌های فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام راحل در دو بنیاد برکت و احسان تعریف شده است، تصریح کرد: همواره سعی شده تا بر اساس دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند برنامه تعریف کرده و در آن راستا و برای حل مشکلات مردم فعالیت کنیم.

*ساخت 407 کلاس درس در گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان افزود: برنامه‌های جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، تنظیم خانواده و ... از جمله موضوعاتی هستند که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفتند و ستاد در راستای تحقق این مسائل برنامه‌محوری را اولویت خود قرار داده است.

سلمان‌زاده در خصوص فعالیت در حوزه مدرسه‌سازی بیان کرد: در مدت بیش از چهار سال ۵۶ مدرسه با تعداد ۴۰۷ کلاس درس و اعتبار ۳۶ میلیارد تومان در استان گلستان ساختیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری پنج مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان گلستان شده است از افتتاح دو مدرسه دیگر تا پایان سال تحصیلی جاری خبر داد.

*43 مسجد در گلستان ساخته و تعمیر شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان با اشاره به فعالیت‌های مسجدسازی در استان گفت: مبنای مسجدسازی در روستاهایی که مسجد ندارند و جمعیت قابل توجه داشته باشند که تاکنون ۴۳ مسجد در استان با اعتبار ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ساخته و یا تعمیر شده و تمرکز آن اکثرا در شرق استان است.

سلمان‌زاده با بیان اینکه سال گذشته چهار خانه عالم افتتاح شد از آغاز عملیات اجرایی چهار خانه عالم دیگر در استان خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی از ساخت مرکز بهداشت و تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی فاطمه‌الزهرا (س) مینودشت خبر داد و ابراز کرد: چهار مرکز بهداشت با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان توسط ستاد ساخته شده است.

*آغاز فعالیت‌های اقتصادی برای تقویت اشتغالزایی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان گفت: توسعه شبکه‌های آب روستایی، تکمیل مصلی‌ها، ساماندهی مزار شهدای گمنام در بندرترکمن و گنبدکاووس از دیگر فعالیت‌های ستاد است.

سلمان‌زاده؛ توجه به حوزه اشتغال را اولویتی مهم خواند و افزود: مسجدسازی و مدرسه‌سازی به یک فرهنگ میان مردم تبدیل شده است، باید تلاش کنیم توان خانواده‌ها را از نظر مالی و اقتصادی افزایش دهیم تا مشکلات آنها حل شود، در این راستا سه مدل فعالیت اقتصادی را محور قرار دادیم.

وی بنگاه‌محوری، تسهیلات‌محوری و اجرای طرح اجتماع‌محور و مشارکت مدنی را از انواع مختلف فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و ابراز کرد: در زمینه بنگاه‌محوری موفقیت خوبی حاصل نشد به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران رغبت کمتری در این حوزه داشتند، همچنین طرح‌ها در این زمینه توجیه فنی و اقتصادی نداشت.

* اختصاص 11 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به شرکت‌های بنگاه‌محور

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان از اختصاص ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای چهار مجموعه بنگاه‌محور در عرصه تولید مرغ گوشتی، آجر ماشینی، نهال و کنسروسازی خبر داد.

سلمان‌زاده با بیان اینکه تسهیلات‌محوری از دیگر فعالیت‌های ستاد است، اظهار کرد: در این زمینه تا سقف 3 میلیارد تومان با کارمزد چهار درصد به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی اختصاص می‌دهیم.

به گفته وی؛ تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات هشت درصدی در تفاهم‌ای که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بانک پارسیان انجام داده به متقاضیان پرداخت شده است، در مرحله نخست ۱۸ طرح با اعطای تسهیلات این بخش مورد حمایت قرار گرفتند.

* اشتغالزایی 3500 گلستانی در سال جهش تولید

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان از اجرای طرح مشارکت مدنی با اولویت توجیه داشتن طرح‌های اقتصادی خبر داد و گفت: هر قدر که مناطق محرومیت بیشتری داشته باشد یارانه اعطایی افزایش پیدا می‌کند به هر طرح تا سقف ۵ میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم.

سلمان‌زاده در خصوص حمایت از طرح‌های اجتماع‌محور بیان کرد: هر چه به سمت مشاغل خرد و خانگی حرکت کنیم قطعا اشتغالزایی بیشتری صورت می‌گیرد در سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال در سطح استان با اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر انجام شد که در این زمینه ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اجتماع‌محور پرداخت کردیم.

وی گفت: در سال جهش تولید ۲ هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزا تعریف کردیم که با اختصاص ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات زمینه اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ گلستانی فراهم شد.

* طرح‌های اشتغالزایی تا 5 سال رصد می‌شوند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان بیان کرد: در راستای اجرای طرح‌های اجتماع‌محور به سراغ کارگاه‌ها رفتیم تا شغل‌های کارگاهی ایجاد کنیم و در این راستا برخی شغل‌ها را نیز احیا کردیم.

سلمان‌زاده بر ضرورت شناسایی روستاهای هدف و تسهیل‌گری اشتغال تاکید کرد و گفت: طرح‌های اشتغالزایی که اجرا می‌شوند تا پنج سال مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی از اجرای طرح پره صیادی با اولویت پرورش ماهی در قفس در گمیشان خبر داد و افزود: این طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کرد، با این اقدام علاوه بر کاهش صید قاچاق از درگیری‌های بین صیادان کم شد.

* ثبت 200 مرکز در سامانه احسان/ 135 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان گفت: در حوزه اجتماعی از طریق بنیاد احسان وارد فعالیت‌های مختلف شدیم گروه‌های واکنش سریع احسان در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه وارد میدان می‌شوند و در کنار سایر دستگاه‌ها به کمک مردم می‌شتابند.

سلمان‌زاده از توزیع ۳ هزار بسته لوازم خانگی بین نیازمندان استان در مرحله نخست خبر داد و افزود: ۳ هزار دام بعد از جریان وقوع سیل برای ایجاد اشتغال بین دامداران توزیع شد، در زلزله رامیان امسال پایگاهی راه‌اندازی و خانه احسان شکل گرفت و در حوزه اجتماعی به کمک معیشت خانواده‌ها رفتیم.

وی از فراخوان گروه‌های جهادی دارای کد شناسایی و ثبت ۲۰۰ مرکز در سامانه احسان خبر داد و ابراز کرد: با توجه به شیوع کرونا چهار مرحله رزمایش مومنانه در استان گلستان انجام دادیم و در این زمینه بالغ بر ۱۳۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول