اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر انگلیس: خبرنگارها با مردم بدرفتاری می‌کنند

اظهارات نخست‌وزیر انگلیس که گفته خبرنگارها با مردم بدرفتاری می‌کنند جنجال‌آفرین شده است.

نخست‌وزیر انگلیس: خبرنگارها با مردم بدرفتاری می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در یک مدرسه گفته خبرنگارها با مردم بدرفتاری می‌کنند. 

به نوشته اسپوتنیک، بوریس جانسون هنگام بازدید از مدرسه‌‌ای در جنوب لندن گفت: «اگر شما خبرنگار شوید، شغل خیلی خیلی خوب است- حرفه بزرگی است، اما مشکل اینجاست که شما بعضی وقت‌ها متوجه می‌شوید که با مردم بدرفتاری می‌کنید و به مردم حمله می‌کنید.»

به نوشته اسپوتنیک، بوریس جانسون در حالی این اظهارات را مطرح کرده که خودش زمانی خبرنگار بوده است.

«اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران» در واکنش به اظهارات بوریس جانسون گفت این مواضع، بی‌احترامی او به روزنامه‌نگاری و آزادی بیان را نشان می‌دهد.

«میشل استین‌استریت» در بیانیه‌ای به اسپوتنیک گفت: «او شاید برای گذران زندگی قلم زده باشد، اما توهین آشکار او به روزنامه‌نگاران، حکایت از بی‌احترامی کامل نخست‌وزیر به روزنامه‌نگاری و آزادی رسانه‌ای است.»

رئیس اتحادیه خبرنگاران در انگلستان و ایرلند هم گفت سخنان بوریس جانسون بی‌توجهی او به نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی به عموم مردم در جریان بیماری همه‌گیر جهانی کووید-۱۹ را نشان می‌دهد.

«کریس ماتسون» از مقام‌های حزب کارگر انگلیس هم از جانسون انتقاد کرد و گفت او باید حرف‌هایش را پس بگیرد. او گفت: «اینکه بوریس جانسون بگوید خبرنگارها همیشه با مردم بدرفتاری می‌کنند احتمالاً بیشتر کار خود او را توصیف می‌کند.»

با وجود این، معاون مطبوعاتی بوریس جانسون در یک نشست خبری گفته منظور نخست‌وزیر اشاره به چالش‌هایی بوده که خبرنگارها با آنها مواجه هستند.

او گفت: «به نظرم او داشت به این اشاره می‌کرد که وظیفه یک خبرنگار این است که همیشه وارد جزئیات و نکات ریزتر شود.»

جانسون در اواخر دهه ۸۰ میلادی خبرنگار روزنامه تایمز بوده اما به دلیل تحریف حرف یک مقام از این روزنامه اخراج شده است. مقاله‌های جانسون به دلیل عبارات توهین‌آمیزی که او علیه شهروندان سیاه‌پوست یا زنان مسلمان به کار می‌برده اغلب جنجال‌انگیز بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول