اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ستاد تنظیم بازار قطعه‌بندی مرغ را ممنوع کرد

کارشناس مسؤول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طبق جلسه‌ای که روز گذشته در ستاد تنظیم بازار برگزار شد، در حال حاضر قطعه‌بندی مرغ ممنوع است و ما منتظر هستیم ابلاغیه روز گذشته ستاد در این خصوص اعلام شود.

ستاد تنظیم بازار قطعه‌بندی مرغ را ممنوع کرد

عباس اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص وضعیت بازرسی بازار مرغ، اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ در حال حاضر ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

کارشناس مسؤول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر در بازار، مرغ به صورت قطعه‌بندی وجود دارد اما به قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان خیر، ادامه داد: در آذر ماه ابلاغیه‌ای را به اتحادیه مرغ اعلام و با سازمان جهاد کشاورزی جلساتی داشتیم و ضرایب قیمت قطعه‌بندی مرغ را در سطح استان اعلام کردیم.

وی تاکید کرد: تمام واحدهای صنفی مکلف هستند این ضرایب را اعلام کنند و چنانچه مرغ را به قیمتی بالاتر از این ضرایب بدهند مشمول گران‌فروشی خواهند شد.

اخوان ادامه داد: طبق جلسه‌ای که روز گذشته در ستاد تنظیم بازار برگزار شد، در حال حاضر قطعه‌بندی مرغ ممنوع است و ما منتظر هستیم ابلاغیه روز گذشته ستاد در این خصوص اعلام شود.

کارشناس مسؤول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: از امروز طبق گزارشی که از اتحادیه مرغ دریافت کردم مقادیری از مرغ به صورت مصوب از طریق تشکل کشتارگاه‌ها در اختیار اتحادیه صنفی قرار گرفته و در برخی مراکز منتخب توزیع شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که در واحدهای صنفی با وجود اعلام نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، مرغ به قیمت ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد، عنوان کرد: بالاتر از نرخ مصوب تخلف است و همکاران ما برخورد می‌کنند و مطابق ماده یک قانون تعزیرات حکومتی هرگونه اقدامی که منجر به افزایش نرخ کالا و خدمات شود گران‌فروشی است، حال یا مستقیما گران‌فروشی کردند و یا معاونتی در گران‌فروشی دارند، مباحث حقوقی توسط کارشناسان پیگیری و مراتب به تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود.

اخوان تاکید کرد: اخیرا آمار قابل ملاحظه‌ای هم در خصوص تخلفات مرغ احصاء و به اتحادیه اعلام کردیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول