اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

همرزمان به خط شوند

پیشنهاد می‌شود قرارگاه شهید بهشتی، با هدف مبارزه با ابعاد مختلف فساد اقتصادی شکل بگیرد و با حضور سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، فعالین رسانه‌ای و ... جبهه جدیدی در نبرد با مفسدان اقتصادی بگشاییم.

همرزمان به خط شوند

یادداشت_احمد شیرانی| متاسفانه در چند سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری خود را به صدر بسیاری از شاخص های منفی اقتصادی رسانده است از بیکاری تا تورم. اضافه شدن معضلی تحت عنوان فساد اقتصادی و اداری می تواند بر رنج مردم کمتر برخوردار این منطقه بیفزاید. محدود بودن اعتبارات در کنار حجم مشکلات موجب می شود که ضریب تاثیر فساد در زندگی مردم، شکلی تصاعدی داشته باشد.
از سوی دیگر مروری بر لیست موضوعات و تخلفات بررسی شده در چند سال گذشته حکایت از آن دارد که سوءاستفاده از بیت المال در استان به نقطه هشدار رسیده. نکته غم انگیز اما ارتقای شغلی و سازمانی برخی از افرادی است که اشتهار به تخلف دارند. دستگاه قضایی اما علی رغم تحول ملموس در دوره ریاست آیت الله رئیسی بواسطه عدم اصلاح ساختارهای کشور و محدودیت‌های قانونی نمی‌تواند به تنهایی بار را به سر منزل مقصود برساند. از این رو مردمی کردن مبارزه با فساد با حضور گروه‌ها و اشخاص مرجع ضروری است.

حضور فعال برخی رسانه‌ها، اشخاص، سمن‌ها و ... در میدان مقابله با فساد اقتصادی نشان دهنده پتانسیل بالا مجموعه غیردولتی و غیرحاکمیتی در این حوزه پر مخاطره است. در آسیب شناسی جریان عدالتخواهی می‌توان" عملکرد جزیره‌ای" را یک معضل جدی دانست.

موازی‌کاری، سطحی‌نگری، اتلاف سرمایه انسانی، کاهش ضریب تاثیر، لطمه دیدن منابع خبری، سوخت سوژه‌ها و ... از جمله پیامدهای این آسیب است.

از این رو تجمیع توان عملیاتی گروه‌های عدالتخواه موجب بهبود نتیجه نهایی خواهد شد. به عنوان دبیر دیده بان شفافیت و عدالت استان چهارمحال و بختیاری پیشنهاد می‌کنم قرارگاه شهید بهشتی، با هدف مبارزه با ابعاد مختلف فساد اقتصادی (ارتشا، رانت، تعارض منافع و ...) شکل بگیرد و با حضور سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، فعالین رسانه‌ای و ... جبهه جدیدی در نبرد با مفسدان اقتصادی بگشاییم.

میدان مبارزه با فساد میدان تکلیف است، باید آتش به اختیار در برابر جرثومه‌های فساد قد علم کرد و نقاب از چهره اهل تزویر برداشت، این مهم از طریق هم‌افزایی رزمندگان جبهه حق صورت خواهد گرفت، پس همرزمان به خط شوند، وقت تنگ است و مسیر دشوار.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول