اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر فرستاده سازمان ملل در امور یمن به ریاض

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به منظور بررسی راهکارهای برقراری آتش‌بس در یمن، به عربستان سعودی سفر کرد.

سفر فرستاده سازمان ملل در امور یمن به ریاض

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استفان دوژاریک» سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر این سازمان در نیویورک گفت که «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن دوشنبه شب (دیشب) وارد ریاض پایتخت عربستان شد.

او گفت که گریفیتس در این سفر تلاش‌های مربوط به دستیابی به آتش‌بس در یمن، کاهش درد و رنج ملت یمن و ازسرگیری روند سیاسی را بررسی خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت که انتظار می‌رود گریفیتس طی روزهای آینده با مقامات و دیپلمات‌های یمنی و سعودی دیدار کند.

سفر گریفیتس به ریاض در حالی است که درگیری‌ها در استان مأرب (شرق یمن) شدت گرفته و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به آزادسازی کامل این استان نزدیک شده‌اند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن اوایل هفته جاری به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب و گذرگاه الودیعه با عربستان سعودی پیشروی کرده‌ بودند.

گذرگاه الودیعه در استان حضرموت (شرق یمن) و استان «شروره» در جنوب عربستان سعودی، تنها گذرگاه ارتباطی بین دو کشور است که کنترل آن در دست عربستان سعودی است و بیشتر اوقات ریاض آن را تعطیل می‌کند.

استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

آزادی مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن که از حمایت ریاض برخوردار است، وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول