اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رحمانی فضلی: آماده همکاری با تاجیکستان در مبارزه با افراط‌گرایی و قاچاق هستیم

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سفر خود به تاجیکستان از آکادمی پلیس این کشور بازدید کرد.

رحمانی فضلی: آماده همکاری با تاجیکستان در مبارزه با افراط‌گرایی و قاچاق هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سفر خود به تاجیکستان از آکادمی پلیس این کشور بازدید کرد.

وزیر کشور ایران و هیئت همراهش مورد استقبال گرم مقامات وزرارت امور داخلی تاجیکستان و آکادمی پلیس این کشور قرار گرفت.

رحمانی فضلی پس از بازدید از بخش‌های این آکادمی در جمع استادان و دانشجویا آن سخنرانی کرد.

وی از «رمضان رحیم زاده» وزیر کشور تاجیکستان بابت دعوت و بازدید رسمی از این کشور دوست و برادر تشکر و قدردانی کرد و گفت که حامل پیام ایران برای گسترش و توسعه سطح روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف است.

رحمانی فضلی افزود: در قیاس با بیش از 5 سال پیش که بار اول از تاجیکستان بازدید به عمل آورده بود، این کشور رشد بسیار خوبی پیدا کرده است.

وزیر کشور ایران پیشرفت‌های تاجیکستان در زمینه‌های مختلف را نتیجه تلاش‌های مردم این کشور به رهبری رئیس جمهور «امامعلی رحمان» دانست.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ایران و تاجیکستان دو کشور هم‌زبان، هم‌دین، هم‌فرهنگ و مهم‌تر از همه همدل هستند. بنابراین باید تلاش‌های لازم انجام شود تا سطح روابط دو کشور در همه زمینه‌ها ارتقای مطلوب پیدا کند.

وزیر کشور ایران بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشور ضمن احترام به مفاهیمی مانند استقلال، برابری و اشتراک منافع تاکید کرد.

وی از اینکه آکادمی پلیس تاجیکستان دارای نیروی عمدتا جوان و ورزیده است، ابراز خوشحالی کرد و نقش این ظرفیت مناسب برای تامین و حفظ امنیت و پیشرفت کشور را مهم توصیف کرد.

رحمان فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: علی رغم 42 سال اعمال فشار و تحریم‌های سنگین خارجی ایران در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فناوری، فرهنگی، نظامی و امنیتی به دستاوردهای بزرگی نائل شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های پلیس ایران اعلام کرد: ایران آماده توسعه همکاری‌ها با نهادهای امنیتی و انتظامی تاجیکستان در مبارزه علیه افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و تامین امنیت مرزی است.

وزیر کشور ایران در پایان این دیدار، در کتاب بازدیدهای مقامات خارجی از آکادمی پلیس تاجیکستان متنی نگاشت و با قدردانی از طرف تاجیک، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول