اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تداوم مرمت ارگ سه‌کوهه سیستان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: مرمت ارگ سه‌کوهه از سال ۸۷ آغاز و تا سال ۹۸ به صورت مستمر انجام شده و همچنان در صورت تخصیص اعتبار ادامه خواهد داشت.

تداوم مرمت ارگ سه‌کوهه سیستان

منصوره ملاالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: نورپردازی ضلع غربی ارگ سه‌کوهه شهرستان هامون با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال به پایان رسید.

وی گفت: در سال‌های گذشته مرمت بخشی از فضاهای شمالی، شرقی و غربی حیاط قاجار با اقداماتی از جمله آواربرداری، استحکام‌بخشی، اجرای طاق و تویزه، اجرای اندود کاهگل و مرمت برج فلک‌سر و فضاهای حیاط صفویه صورت گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: مرمت ارگ سه‌کوهه از سال ۸۷ آغاز و تا سال ۹۸ به صورت مستمر انجام شده و همچنان در صورت تخصیص اعتبار ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: قلعه سه‌کوهه یا ارگ سه‌کوهه مربوط به دوره قاجار است که در دهستان لوتک بخش مرکزی شهرستان هامون در روستای سه‌کوهه واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۲۵۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول