اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ابهامات ساخت کارخانه ۳۰۰ میلیارد تومانی در شمال کشور/ پای رانت و لابی در میان است؟

اعطای مجوز ساخت یک کارخانه عظیم و وعده پرداخت وام کلان دولتی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، به شرکتی تازه تاسیس که همسر مدیرعاملش ارتباط نزدیکی با یک نماینده مجلس دارد، ابهامات و سوالات جدی و اساسی را ایجاد کرده است.

ابهامات ساخت کارخانه ۳۰۰ میلیارد تومانی در شمال کشور/ پای رانت و لابی در میان است؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، شهریورماه سال جاری، کلنگ ساخت کارخانه‌ای در استان گلستان با حضور مقامات عالی استان به زمین زده شد که بررسی ابعاد مختلف آن، ابهاماتی را ایجاد کرده است.

طبق اعلام رسانه‌ها، دوم شهریور ماه و همزمان با هفته دولت، مراسم کلنگ‌زنی یک کارخانه بزرگ ریسندگی و بافندگی در شهرمت صنعتی علی‌آباد کتول با حضور استاندار گلستان، نماینده علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مقامات ارشد استان برگزار شد‌ که رئیس سازمان صمت استان گلستان از سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت کارخانه خبر داد و استاندار گلستان نیز گفت که سازنده کارخانه تقاضای تسهیلات ۳۰۰ میلیارد تومانی دارد که همکاری لازم با آنها صورت می‌گیرد.

طبق اعلام استاندار گلستان، قرار بوده سرمایه‌گذار این پروژه عظیم که شرکت ریسندگی و بافندگی ماهوت شمال معرفی شده است، بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه وارد این صنعت کرده و دولت نیز ۳۰۰ میلیارد تومان وام به آنان اعطا کند.

این در حالیست که بررسی آگهی‌های روزنامه رسمی کشور نشان می‌دهد شرکت ماهوت شمال در تاریخ چهاردهم تیرماه سال جاری یعنی تنها یک ماه و چند روز قبل از کلنگ‌زنی کارخانه مذکور، با سرمایه ده میلیارد تومانی تاسیس شده و  پنج ماه بعد از آغاز ساخت کارخانه ریسندگی علی‌آباد کتول و وعده استاندار گلستان برای اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای ساخت کارخانه نیز، سرمایه شرکت ماهوت شمال از ده میلیارد تومان به صد میلیارد تومان افزایش یافته است. آگهی افزایش سرمایه شرکت ماهوت شمال در تاریخ هشتم بهمن‌ماه به ثبت رسیده است.

طبق آگهی‌های شرکت ماهوت شمال در روزنامه رسمی، دکتر نسرین حمایت‌کار به‌عنوان مدیرعامل این شرکت معرفی شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد خانم حمایت‌کار همسر دکتر لادن‌مقدم است که پیشتر ریاست دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول را برعهده داشته است. گفته می‌شود لادن‌مقدم ارتباط نزدیکی با نورزی نماینده علی‌آباد در مجلس دارد و در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی نیز جزو حامیان نوروزی بوده است.

بنابراین گزارش، اعطای مجوز ساخت یک کارخانه عظیم و وعده پرداخت وام کلان دولتی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، به شرکتی تازه تاسیس که همسر مدیرعاملش ارتباط نزدیکی با یک نماینده مجلس دارد، ابهامات و سوالات جدی و اساسی را ایجاد کرده است که انتظار می رود مسئولان مربوطه با رسیدگی به این موضوع اجازه ندهند حرف و حدیثی در این خصوص باقی بماند و اعتماد مردم به مسئولان کشور دچار خدشه شود.
 



منبع: راه دانا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول