اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

حضور پیکان در فینال لیگ والیبال؛ پرونده‌ای که بی‌سروصدا بسته شد

مدیران باشگاه پیکان برای حضور در فینال لیگ برتر والیبال برنامه‌‌ریزی کرده بودند، اما این امر هیچگاه محقق نشد.

حضور پیکان در فینال لیگ والیبال؛ پرونده‌ای که بی‌سروصدا بسته شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم والیبال پیکان به عنوان پرافتخارترین تیم ایران و آسیا امسال با هدایت محمد ترکاشوند کارش را برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور استارت زد. سیاست باشگاه پیکان در ابتدا جوان‌گرایی و حضوری آبرومندانه در رقابت‌های لیگ برتر بود که ترکاشوند پذیرفت با این شرایط بازهم سکان خودروسازان را برعهده بگیرد.

طرح تعویض سرمربی در تیم والیبال پیکان

شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که به دلیل شیوع این ویروس منحوس ایجاد شد دلیلی بود تا پیکانی‌ها نتایجی دور از انتظار کسب کنند و ترکاشوند و همکارانش تحت فشار قرار بگیرند. پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت طرفین تصمیم گرفتند تا دیگر با هم همکاری نکنند و این پایان کار ترکاشوند در تیم پیکان بود. مدتی بعد علیرضا طلوع‌کیان، دستیار محمد ترکاشوند از سوی مدیران ایران‌خودرو به عنوان سرمربی انتخاب شد.

باشگاه پیکان اعلام کرد بر اساس تصمیم کمیته فنی و مصوبه هیات مدیره با توجه به لزوم تغییر در رهبری تیم والیبال بزرگسالان باشگاه پیکان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر فنی قبلی هدایت این تیم به علیرضا طلوع کیان سپرده شد. از سوابق وی می‌توان به پاسور نوجوانان پیکان، تجربه 16 سال حضور در لیگ برتر صنام، پیکان، کاله آمل، متین ورامین، 4 طلا یک برنز لیگ برتر به همراه پیکان، 4 طلای باشگاه‌های آسیا به همراه پیکان، برنز باشگاه‌های جهان به همراه تیم پیکان، برنز المپیک ناشنوایان، طلای آسیا و طلا و برنز جهان در رده ملی نوجوانان و جوانان، بیش از 14 سال حضور در تیم ملی، کارشناس تربیت بدنی، مدرس درس آنالیز والیبال در منطقه آسیا-اروپا اشاره کرد.

طلوع‌کیان: قول حضور در فینال را ندادم

کار طلوع کیان در پیکان خیلی زود تمام شد. در پایان نیم فصل اول او با پیشنهادی از خاتم اردکان روبرو شد و پس از انجام مذاکرات قطعی راهی اردکان شد. وی درمورد جدایی اش از تیم والیبال پیکان اظهار داشت: صحبت هایی با مدیرعامل باشگاه داشتم، اما برای ادامه همکاری نتوانستیم با هم به توافق برسیم. مدیرعامل باشگاه از من قول حضور در فینال رقابت های لیگ برتر را خواست، اما من چنین قولی به وی ندادم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه باید به این موضوع هم توجه کرد که در شرایط کنونی امکان جذب بازیکن خوب هم وجود ندارد. بحث حضور بازیکنان خارجی که مشخص است و سایر ستاره های داخلی هم در تیم های دیگر عضویت دارند. به عقیده من شرایط برای اینکه بتوانم با پیکان به فینال رقابت های لیگ برتر برسم فراهم نیست.

هزینه میلیاردی پیکان برای هدفی که محقق نشد

در نقل و انتقالات نیم فصل اتفاقات جالب توجهی برای خودروسازان رخ داد. آنها مرتضی عهدی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. از طرفی امیر حسینی، پاسور کارکشته والیبال ایران به جمع خودروسازان اضافه شد و قول گرفت که در فصل آینده به عنوان سرمربی روی نیمکت بنشیند. ضمن اینکه پیکانی‌ها رضا صفایی و دو بازیکن خارجی را هم به ترکیب خود اضافه کردند تا هدف مدیران ایران خودرو که حضور در فینال رقابت‌های امسال بود محقق شود.

خسوس گومز، بازیکن ونزوئلایی با 198 سانتی متر قد و 25 سال سن یکی از خارجی‌های تیم پیکان بود. دیگر خرید پیکان هم مایکون لیته سرعتی زن 204 سانتی متری بوده که سابقه بازی در تیم تائوباته برزیل را در کارنامه دارد.

پیکانی‌ها با وجود اینکه مشکلات زیادی داشتند برای تحقق اهداف خود 4 تغییر در کادر فنی داشتند و 4 بازیکن به جمع خود اضافه کردند و درمجموع در نیم فصل مبلغی حدود 3 میلیارد تومان هزینه کردند، اما ریخت و پاش پیکانی‌ها در نیم فصل عملاً بی فایده بود، چراکه این تیم حتی نتوانست به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کند.

پرونده‌ای که بی‌سروصدا بسته شد

به هر حال پرونده تیم والیبال پیکان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسته شد و حالا طبق قرار قبلی امیر حسینی فصل آینده هدایت خودروسازان را برعهده خواهد داشت، اما سوالی که از مدیران ایران‌خودرو باید پرسید این است در نیم فصل دوم با وجود هزینه‌ای که کردند چرا نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند؟ آیا با افرادی که در این مسیر مقصر بودند برخوردی شد یا خیر؟ یا اینکه اصلاً سیاست‌های آنها تغییر کرد و با وجود هزینه‌های میلیاردی قید حضور در پلی‌آف و فینال را زدند؟

امیر حسینی، بازیکن فصل کنونی و سرمربی فصل آینده پیکانی‌ها در مصاحبه‌ای درمورد حضورش در پیکان گفت: زمانی که وارد تیم پیکان شدم، این تیم از ابتدا بد بسته شده بود و بازیکنان با یکدیگر مطابقت نداشتند. تمام کارشناسان اذعان دارند که تیمی موفق خواهد شد که تمام بخش‌های آن با هم همخوانی داشته باشد. تیم بسیار جوان بود و بازیکن باتجربه‌ای که مسئولیت‌پذیر باشد، در اختیار نداشتیم.

وی درمورد کسب نتایج دور از انتظار پیکان، خاطرنشان کرد: ما رضا صفایی را به تیم اضافه کردیم که متأسفانه او بیشتر از دو بازی نتوانست با تیم همکاری کند، دوبار دچار آسیب‌دیدگی شد. صفایی نتوانست کمکی به تیم کند و باری از دوش تیم بردارد. امیدوارم در ادامه بتوانیم این نواقص را برطرف و تیم درخور شأن پیکان برای فصل آینده آماده کنیم، چراکه همه دنیا والیبال ایران را با تیم پیکان می‌شناسند و همیشه این تیم زبانزد آسیایی‌ها بوده است.

حال باید منتظر ماند و دید که خودروسازان برای فصل آینده چه برنامه‌ای دارند و پیکان چه زمانی می‌تواند به روزهای اوج خود بازگردد. این تیم پرافتخارترین تیم ایران و آسیا است، اما در سال‌های اخیر هیچ نام و نشانی از پیکان مدعی نداشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول