اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: هزینه مدارس نباید از جیب خانواده دانش‌آموز تأمین شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدارس هیچ‌گاه نباید در هنگام ثبت‌نام، تحویل کارنامه و ... از خانواده‌ها هزینه دریافت کنند چراکه این اقدام غیرقانونی و ممنوع است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: هزینه مدارس نباید از جیب خانواده دانش‌آموز تأمین شود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دریافت اجباری کمک‌های نقدی به مدارس اظهار کرد: در جلسات کمیسیون آموزش مجلس، موضوع دریافت اجباری کمک خانواده‌ها به مدارس مطرح و بررسی‌شده که این اقدام خلاف قانون است و ما به آموزش‌ وپرورش هم این موضوع را انتقال داده‌ایم.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی افزود: آموزش و پرورش هم می‌گوید موارد تخلف را باید اعلام کنید تا بررسی شود کدام مدرسه این اقدام غیرقانونی را انجام داده که با مدرسه برخورد شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: اگر خانواده‌ها مدارس متخلف را در قالب نامه‌ای به ما معرفی کنند، ما نیز در مجلس به وزارت آموزش‌وپرورش، نامه‌ای ارسال خواهیم کرد و علت تخلف را بررسی می‌کنیم.

وی با تصریح بر این نکته که اخذ وجه از مردم توسط مدارس خلاف قانون است و با آن مقابله می‌شود، ادامه داد: مدارس هیچ‌گاه نباید در هنگام ثبت‌نام، زمان تحویل کارنامه و یا مناسبت ها و بهانه های دیگر  از خانواده‌ها هزینه دریافت کنند؛ چراکه این اقدام غیرقانونی و ممنوع است. امروز نیز برای دریافت کارنامه هیچ‌گونه وجهی از خانواده‌ها نباید دریافت شود.

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: خانواده‌ها نباید به صورت اجباری به مدارس کمک کنند؛ بلکه باید این مدارس را معرفی کنند تا با آنها برخورد شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نحوه بررسی شکایت مردم از مدارس متخلف، تصریح کرد: مردم می‌توانند مستقیماً شکایت از دریافت وجه توسط مدارس را به کمیسیون آموزش مجلس تحویل دهند و اگر این‌گونه باشد، ما از آموزش‌وپرورش می‌خواهیم که موضوع را بررسی کنند.

وی تأکید کرد: مشکلات مدارس فراوان است و دولت رسیدگی مناسبی برای پرداخت سرانه مدارس ندارد. از این‌رو مدارس با کاهش بودجه مواجه شده‌اند و ممکن است بگویند هزینه‌های آب و برق مدرسه پرداخت نشده است، اما دلیلی ندارد این هزینه را از جیب خانواده‌ها تأمین کنند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول