اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نباید آموزش و پرورش به یک باشگاه سیاسی تبدیل شود

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان البرز گفت: باید نگاه به جایگاه مدیران در آموزش و پرورش مبتنی بر تخصص و شایسته سالاری باشد، نگاهی که بعضا نبود آن آموزش و پرورش را تبدیل به یک باشگاه سیاسی کرده است.

نباید  آموزش و پرورش به یک باشگاه سیاسی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست تخصصی جمعیت فرهنگیان جوان استان البرز با حضور علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد  در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در خانه ملت کرج برگزار شد.

در این دیدار  علی فلاحتکار دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان البرز با تقدیر  از موضع گیری نماینده کرج در رابطه با حقوق معلمین  و حفظ دانشگاه فرهنگیان  به عنوان مرکز تخصصی تربیت و آموزش معلمین گفت: باید نگاه به جایگاه مدیران در آموزش و پرورش مبتنی بر تخصص و شایسته سالاری باشد، نگاهی که بعضا نبود آن آموزش و پرورش را تبدیل به یک باشگاه سیاسی کرده است.

فلاحتکار با بیان اینکه مجلس باید نسبت به تدوین قوانین و اعطای بعضی از مجوزها به دولت دقت ویژه‌تری داشته باشد افزود:  یکی از چالش‌های جدی مسئله کمبود معلم است. شایسه نیست مسئله کمبود معلم بهانه‌ای شود تا دولت بار کم‌کاری خود در تامین شغل جوانان را روی دوش نظام تعلیم و تربیت بیندازد. امروز مطالبه جدی نظام و دستگاه تربیتی از مسئولین این است که ورود معلم به آموزش و پرورش فقط و فقط از کانال دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد.

 

وی تصریح کرد: امروز عده‌ای چنین القا می‌کنند که دانشگاه فرهنگیان زیرساخت و ظرفیت تامین نیروی لازم برای آموزش و پرورش را ندارد پس چاره ای جز استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ نیست! این ادعا در خوشبینانه‌ترین حالت بوی کم‌کاری می‌دهد! در همین استان خودمان سازمان نوسازی باید بر اساس نص قانون به حل مشکل زیرساخت‌های دانشگاه کمک کند. مشکل بنای آموزشی دانشگاه هم با یک توافق موقت با مجموعه‌های آموزشی بلااستفاده دولت مثل دانشگاه‌های علمی کاربردی یا پیام نور قابل حل است!

فلاحتکار در ادامه افزود: یکی دیگر از بحران‌های موجود در استان جذب معلمان ماده ۲۸ از سایر استان‌هاست، جوانانی که از استان‌های مختلف به البرز می‌آیند و مشکلات متعددی چون مسکن و ... دارند. مگر استان نیرو برای جذب کم دارد که با ورود نیرویی که چند سال بعد درخواست انتقالی به استان خودش را می‌دهد و استان را دوباره دچار مشکل منابع انسانی می‌کند موافقت می‌کنید؟

 

وی با بیان اینکه یکی از معضلات امروز آموزش و پرورش تکثر مدارس غیرانتفاعی و از طرفی عدم نظارت کافی این وزارت‌خانه بر آن‌هاست  بیان داشت: چرا باید راه‌اندازی یک مدرسه غیرانتفاعی که با تربیت و آموزش نسل آینده کشور سروکار دارد از راه اندازی یک آژانس گردشگری راحت تر باشد؟

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول