اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باید تحریم‌ها برداشته شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این بار مذاکره و زبان بازی فایده‌ای ندارد باید تحریم‌ها برداشته شود.

باید تحریم‌ها برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و خطیب جمعه ساری در خطبه‌های مجازی اول اسفند، ضمن تاکید بر کسب تقوا با اشاره به کلام حضرت علی (ع) در رابطه پیامبر اکرم، اظهار کرد: خداوند پیغمبر را کلید وحی قرار داده است ولی دشمنان اسلام از گذشته دور تا امروز پروژه بشری دانستن وحی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: دشمنان می‌خواهند بگویند وحی سربسته و از آن خدا نیست و جنبه بشری دارد و پیغمبر در وحی دست و سهمی دارد، می‌گویند وحی تخلیاتی شاعرانه بوده و تراوشات درونی است در حالی که اینطور نیست وحی از جانب خدا است.

محمدی‌لائینی افزود: دشمن بر این باور است که پیغمبر وحی را به‌صورت یک حقیقت بی‌معنا و بی‌صورت از خدا دریافت می‌کند و به آن قالب کلامی می‌دهد، برای این ادعا هم هدف و مقصودی دارد و آن این است که وحی اگر بشری باشد نقصان بشر به وحی هم سرایت می‌کند و این خطاها و اشتباهات در وحی موجود است تا بگویند قرآن خطاپذیر است و در گذشته نازل شده و به‌روز نیست.

خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه برای ما قرآن کتابی بی‌خطا و بی‌غلط است، گفت: حرف دشمنان اشتباه است چون هیچ دلیلی برای این مسئله ندارند، وحی غنی است و چیزی را به خدا نسبت می‌دهند که خوشان واقف به آن نیستند، در قرآن آمده که پیغمبر در مقابل وحی هیچ سهمی جز گرفتن وحی و تحویل مردم دادن به مردم نداشت.

این مسؤول با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: مقام معظم رهبری آهنگ رشد و عزت و پیشرفت مملکت را در مدیریت جهادی می‌داند که کلیدواژه رشد است، با مدیرت‌ جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به خدا می‌توانیم ایران را به پیشرفت برسانیم اساس تحول همین است.

وی با اعلام اینکه قرار است مازندران در مشهد زائرسرایی احداث کند تا مردم طبقات متوسط و ضعیف زائران امام رضا (ع) در مکانی رایگان اقامت کنند، گفت: زمین این بنا توسط شهرداری مشهد برای احداث آماده و پی‌ریزی شده ولی هزینه ساخت ساختمان با متراژی حدود ۷ هزار متر مربع باقی مانده که برای هر متر مربع حدود ۵ میلیون تومان هزینه دارد، ما از مردم استان می‌خواهیم به‌عنوان یک صدقه جاریه و اثری ماندگار در ساخت این بنا کمک کنند هدف ما مشارکت همه مردم است اگر مایل هستید با دفتر تماس بگیرید.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، اضافه کرد: مقام معظم رهبری دیروز در سخنرانی تصویری با مردم آذربایجان شرقی در مورد انتخابات  علاج دردهای مزمن کشور را در پرشور بودن برگزاری انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد انتخاب فرد اصلح و شخصیت مناسب دانستند.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه در رابطه با برجام مقام رهبری فرمودند ما حرف و وعده خوب زیاد شنیده‌ایم که بعدا نقض شده، بیان کرد: جمهوری اسلامی دیگر با حرف قانع نخواهد شد این را  همه طیف‌های سیاسی احزاب گروه‌ها و مردم یک صدا می‌خواهند.

این مسؤول خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در آذر ماه مصوبه‌ای در راستای لغو تحریم‌ها تصویب کرد و در راستای آن غنی‌سازی ۲۰ درصدی شروع شده قرار است پنجم اسفند ماه بازرسی‌های آژانس هم محدود شود، در حالی‌که بایدن به صراحت گفت برجام برای ما چشم و گوشی در ایران است، پنجم اسفند ماه چشم و گوش آنها کور و کر خواهد شد، این بار مذاکره و زبان بازی فایده‌ای ندارد باید تحریم‌ها برداشته شود.

محمدی‌لائینی در پایان گفت: انقلاب اسلامی از آن مستضعفان است امیدواریم خداوند شر کسانی که پست‌ها را گرفتند و در حال ترویج اشرافیت هستند را از شر ملت و مملکت کم کند و سایه‌شان روی سر خانواده خودشان باشد پست‌ها آزاد شده و در اختیار خادمان مخلص قرار بگیرد.

راه‌حل مشکلات در داخل کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام سید‌مهدی جعفری امام جمعه پل‌سفید‌سوادکوه در خطبه‌های نماز جمعه پل‌سفید‌سوادکوه گفت: مواظبت فرد مانع رسوخ شیطان به قلب می‌شود که پیامبر گرامی اسلام و ائمه بر تقوا اشاره کردند.

امام جمعه پل‌سفید‌سوادکوه، گفت‌و‌گوی فرشتگان با اهل جهنم که جهنمیان، اهل نماز‌نبودن، عدم کمک به مستمندان را از دلایل جهنمی‌شدن خود بیان کردند، گفت: بعضی انفاق‌های مستحب در برخی موارد، واجب هم می‌شود و در ایام کرونا که زندگی تعدادی از مردم دچار مشکل شد که کمک‌های مؤمنانه غوغا کرد و در جهان نمونه شد و در امریکا که ادعای حقوق بشر دارد، سلاح خریدند تا کسی آذوقه آنان را ندزدد و در کشور ما مردم از غذای و سهم خودشان گذشتند تا به همنوع خود کمک کنند.

وی به ارزش عبادت و نماز در ماه رجب و ماه‌های پیش‌‍رو اشاره و خاطر‌نشان کرد: با توجه به شخصیت مأمون، مهمترین رسالت امام جواد(ع) روشنگری بود تا مردم فریب نخورند و مقام معظم رهبری هم درباره برجام روشنگری داشتند و مؤمنان باید روشنگر باشند و سالهاست که منتظر حل مشکلات توسط کد‌خدا هستند و این در حالی است که راه‌حل مشکلات در داخل کشور است.

جعفری با بیان اینکه محبت باید همراه با رفتار و محبت علوی همراه با رفتار علوی باشد و بر طبق آموزه‌های دینی ما به هر کسی علاقمند باشیم در آخرت با ایشان محشور می‌شویم، اظهار کرد: شرکت پرشور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح از نظر مقام معظم رهبری راهکار حل مشکلات آینده است.

خطیب جمعه پل‌سفید سوادکوه با انتقاد از حضور کمرنگ مسؤولان در نماز جمعه و در بین مردم برای حل مشکلات آنان، این رفتار را دور از شاخص‌های حکومت علوی توصیف کرد و افزود: مسؤولی مورد تأیید آموزه‌های دینی و امام زمان است که کار برای مردم و رضای خدا، برایش خستگی‌آور نباشد و به مردم دروغ نگوید و واقعیت‌ها را به مردم بیان کند و احساس مسؤولیت کنند و هر صندلی و میز مدیریتی یک کربلا است که برای هر کدام آن 73 شهید به شهادت رسیدند و مردم پای انقلاب و نظام ایستادند.

وی گفت: دولت جوان، متعهد، حزب‌اللهی و انقلابی مشکلات کشور ما را حل می‌کند و مقام معظم رهبری هم فرمودند که مشکلات کشور حل‌شدنی است.

بیانیه گام دوم برای تربیت نیروی انقلابی

امام جمعه موقت زیراب‌سوادکوه بیانیه گام دوم را برای تربیت نیروی انقلابی ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت الاسلام محسن قبادیان در خطبه‌های نماز جمعه زیراب‌سوادکوه با اشاره به اینکه قرآن در معرفی اهل ایمان دارای برجستگی است و ایمان‌آوردن هم شرایط خاص خود را دارد، گفت: باید خودمان را تربیت کنیم تا در مسیر تعالی قرار گیریم.

امام جمعه موقت زیراب‌سوادکوه، افزود: در روایات متعدد بیان شد که پیامبر گرامی، فرمود: «هر‌کسی استغفار و توبه را در ماه رجب سرلوحه خود قرار دهد و از دنیا برود، خدا از ایشان راضی خواهد شد.» و در روایات بیان شد که ماه رجب را ماه خدا و ماه شعبان را ماه پیامبر و رمضان هم ماه امت بیان شد.

وی با اشاره به جمله «ایشان همواره در راه انقلاب بود» در پیام مقام مقام معظم رهبری برای رحلت آیت الله نظری، خاطر نشان کرد: ثبات‌قدم از شاخص‌های مهمی است که در پیام مقام معظم رهبری درباره آیت الله نظری بیان شد و ثبات‌قدم ایمان و شجاعت را به ظهور می‌رساند و وفاداری را تثبیت می‌کند.

قبادیان با اشاره به اینکه اگر دور امام را خلوت می‌کردند، انقلاب پیروز نمی‌شد و حضرت علی(ع) را تنها گذاشتند و ایشان در کنج خانه نشستند و برای موفقیت در عرصه‌های مختلف امروز باید همراه مقام معظم رهبری حرکت کنیم و به بیان شهید حاج قاسم سلیمانی، زمانی دشمن پیشروی می‌کند که در داخل کشور دو‌صدایی باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در کف میدان، همراه می‌خواهد و تخریب نیروهای انقلابی از آفت‌های بزرگ است و بیانیه گام دوم انقلاب برای آن است که مقام معظم رهبری، نیروی انقلابی می‌خواهد، بیان کرد: باید از شعار عبور کرد و عملکرد داشته باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه زیراب‌سوادکوه با انتقاد از اینکه همه انتظارات را از رهبری بخواهیم، صحیح نیست، گفت: اگر رهبری قرار است همه کار‌ها را انجام دهد چرا وظایف و قوانین مختلف داریم که این نوع انتظار، عوامانه و ساده‌لوحانه است و وظیفه رهبری راهبردی و سیاست‌گذاری است و تا ضربه‌گیر رهبری نباشیم، سرباز رهبری نخواهیم شد.

ضرورت تعیین‌تکلیف لوایح اقتصادی در مجلس شورای اسلامی

امام جمعه سوادکوه‌شمالی بر ضرورت تعیین‌تکلیف لوایح اقتصادی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه‌شمالی، حجت الاسلام حسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه انسان‌هایی که خود را به زیور تقوا آراسته‎اند، علاوه بر اینکه در پیشگاه خداوند متعال مورد تکریم و احترام هستند مورد محبت، تکریم و احترام مردم هم واقع می‌شوند.

امام جمعه سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه یکی از دستورات قرآنی و یکى از اصول اخلاقى در سیره اهل بیت(علیهم السلام) و توصیه‌های حکیمانه آن بزرگواران توجه به نیازهاى مردم و برطرف کردن مشکلات آنانی است که به تنهایی نمی‌توانند مشکلاتشان را رفع کنند، افزود: امام صادق (علیه السلام) فرمودند:«مؤمنان، خدمتکار یکدیگرند». سؤال شد: چگونه خدمتکار یکدیگرند؟ فرمودند: «به یکدیگر سود می‏رسانند.».

وی با اشاره به اینکه بعد از خطبه‌های گذشته در خصوص مبارزه با فقر نکاتی بیان شد و برخی نکات توسط دوستان بیان شد که دولت ۶۸ لایحه معوّق‌مانده از مجلس دهم را به مجلس یازدهم ارائه کرده است که از این تعداد ۲۲ لایحه برای حل مشکلات اقتصادی و کمک به اشتغال کشور ارائه شده است در این خطبه به محضر نمایندگان محترم مجلس عرض کنم که عنایت کنند تکلیف این لوایح اقتصادی را روشن کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و ضرورت برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی و رفع موانع کسب و کار و سامان‌دهی به امور بانکی و مالیاتی کشور، امیدواریم که نمایندگان مجلس در اولین فرصت ممکن تکلیف لوایح اقتصادی را روشن کنند..

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول