اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سیاسیون شناخته شده طرفدار مشارکت حداکثری هستند/ باید با شیب ملایم بحث انتخابات را آغاز کنیم

سید محمد حسینی گفت: از همین حالا باید با شیب ملایم بحث انتخابات ریاست جمهوری در قالب میزگرد و بحث و گفتگو مطرح شود و افراد بگویند چرا شرکت نمی‌کنند و دلایل و ابهاماتشان را بگویند و آنها که می‌گویند مشارکت ضرورت دارد، توضیح بدهند.

سیاسیون شناخته شده طرفدار مشارکت حداکثری هستند/ باید با شیب ملایم بحث انتخابات را آغاز کنیم

سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ ارشاد اسلامی در واکنش به اخبار منتشره درباره نامه‌نگاری برخی اضلاع جریان اصولگرا به رهبری و دفاع از مشارکت پایین گفت: از این ادعا که برخی به رهبری نامه نوشته‌اند و چنین موردی را خواسته‌اند، اطلاعی ندارم. اما موضع دوستان ما در جریان اصولگرا که با آنها سر وکار داریم، این است که مشارکت باید بالا باشد.

وی افزود: از جهت عدم تبلیغ مشارکت مردم، ما به رسانه‌ها و رسانه ملی هم نقد داریم و معتقدیم از همین حالا باید با شیب ملایم بحث انتخابات ریاست جمهوری در قالب میزگرد و بحث و گفتگو مطرح شود و افراد بگویند چرا شرکت نمی‌کنند و دلایل و ابهاماتشان را بگویند و آنها که می‌گویند مشارکت ضرورت دارد، توضیح بدهند. نه این که همه چیز به هفته های آخر موکول شود و مناظره های داغ و تند باعث انشقاق و دو پاره شدن جامعه شود. در حالی که اگر این بحث‌ها به تدریج مطرح شود، سعه صدر مردم هم بالا می‌رود.

حسینی با برشمردن مزایای مشارکت حداکثری مردم اظهار کرد: دولتی که روی کار می آید، باید از پشتوانه قوی مردمی برخوردار باشد تا بتواند برنامه های خود را پیش ببرد و در سطح جهانی هم از جایگاهی برخوردار باشد تا وقتی پشت میز مذاکره می نشیند، نگویند شما در بین مردم خودتان در اقلیت هستید. از این جهت باید عوامل دلسردی مردم را شناخت و درباره این که مسئولان چه باید بکنند تا شاهد شور و نشاط بیشتر در انتخابات باشیم تا همه مشارکت جدی داشته باشند، بحث و گفتگو کنیم.

وی در پایان گفت: ممکن است افرادی در بدنه جریان اصولگرا باشند که مشارکت کمتر نظر شخصی آنها باشد. همان طور که در بین اصلاح طلبان هم گروه‌هایی هستند که به مشارکت مردم روی خوش نشان نداده‌اند. مثلا در سال ۹۰ برخی از آنها در انتخابات مجلس شرکت نکردند یا افرادی را که شرکت کردند، مورد نکوهش قرار دادند. در هر دو طیف بنا به دلایل و انگیزه های متفاوت افرادی پیدا می شوند که نخواهند انتخابات جدی و پرشور در کشور برگزار شود. اما اینها اشخاص هستند و نمی توان آنها را به دو جریان سیاسی کشور تعمیم داد. چرا که تشکل‌های رسمی و سیاسیون شناخته شده طرفدار مشارکت حداکثری هستند.

منبع:‌ ایرنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول