اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بانوان

دیدار بسکتبالیست‌های خارجی با صالحی‌امیری/ سرمربی یونانی مهرام: امنیتی که در ایران هست ستودنی است

مربیان و بازیکنان خارجی بسکتبال بانوان امروز دیداری با رئیس کمیته ملی المپیک داشتند.

دیدار بسکتبالیست‌های خارجی با صالحی‌امیری/ سرمربی یونانی مهرام: امنیتی که در ایران هست ستودنی است

بهاره محمدی- به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بازیکنان خارجی حاضر در لیگ بسکتبال بانوان امروز دیداری با سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک داشتند.

در نشست امروز کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو و مهین فرهادی‌زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش حضور داشتند.

* فرهادی‌زاد در این نشست گفت: ورزش بسکتبال در ۴ سال گذشته فضای حضور در میادین بین‌المللی را کسب کرده است و امروز تعداد زیادی از رشته‌ها را داریم که زنان در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند. مربیان و ورزشکاران مختلفی داریم که در کشورهای دیگر فعالیت دارند.

* در دیدار امروز مدیرعامل باشگاه مهرام از رایزنی برای پخش تلویزیونی مسابقات زنان خبر داد. وی از رئیس کمیته ملی المپیک خواست تا این موضوع را به صورت رسمی پیگیری کند.

* کاترینا سرمربی یونانی مهرام در نشست امروز، گفت: در ابتدا تشکر می‌کنم که شرایط خوبی برای حضور در ایران فراهم شد تا مطالب جذابی درباره ایران بشنویم. فدراسیون بسکتبال ایران با پشتکار مطالبات بانوان را دنبال می‌کند که این نویدبخش روزهای خوب است.

وی افزود: از مدیر مهرام تشکر می‌کنم که از ورزش بسکتبال بانوان به خوبی حمایت کرد. حضورم به عنوان نخستین مربی خارجی زن در بسکتبال افتخار بزرگی است.


سرمربی یونانی مهرام یادآور شد: ذهنیت‌های زیادی در کشورهای مختلف وجود دارد اما امنیتی که در ایران هست ستودنی است. خوشحال که در ایران حضور دارم. به نظرم پیشرفت از طریق دانش و همین طوری بازی و رقابت منتقل می‌شود. زمانی که به ایران آمدم سعی کردم تصور حرفه ای به بازیکنان داده و سطح آنها را بهبود ببخشم.

وی ادامه داد: حضور خارجی‌ها در بسکتبال ایران اهمیت زیادی دارد چون آنها تفکرات متفاوتی دارند. این فصل از سوپر لیگ شرایط بسیار سخت بود. ۴ تیم حاضر در نیمه‌نهایی بسیار خوب سازماندهی شده‌اند که این موضوع تصادفی نیست‌. من فکر می‌کنم پتانسیل بسکتبال ایران بسیار خوب است و آنها روزهای خوبی در پیش دارند. من قول می‌دهم تمام تلاشم را برای ارتقا بسکتبال ایران انجام دهم.

* پریناز طائرپور سرمربی تیم گروه بهمن هم در نشست امروز صحبت‌هایی مطرح کرد.

* سیدرضا صالحی‌امیری در این دیدار گفت: در فرهنگ ایرانی فوتبال در اوج است و حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر فوتبال را دنبال می‌کنند اما در چند سال گذشته اتفاقی افتاد که تغییر ذائقه جوانان به سمت والیبال و بسکتبال بوده است.

وی افزود: حمایت از والیبال و بسکتبال فارغ از بحث قهرمانی است. این ۲ رشته سهمیه المپیک گرفته‌اند و بسکتبال در مسیر جهش قرار دارد و در مسیر المپیک جزو مدعیان خواهد بود این میسر نمی‌شود مگر با مدیریت خوب، حمایت باشگاه‌ها و گرایش نسل جوان به بسکتبال. بسکتبال بخشی از هویت ورزش ایران است. 

* در پایان این مراسم از بازیکنان حاضر تقدیر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول