اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

محصول یک شرکت دانش‌بنیان، انتقال نفت و گاز به مناطق دوردست را میسر کرد

برای نخستین بار در کشور، شیرهای دروازه‌ای کاربردی در خطوط لوله بومی‌سازی شد و در اختیار صنایع قرار گرفت.

محصول یک شرکت  دانش‌بنیان، انتقال نفت و گاز به مناطق دوردست را میسر کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،گروه توسعه و نوسازی صنایع گداختار از جمله مجموعه‌های فناوری است که به تولید شیرهای دروازه‌ای تروکاندوئیت ۴۲ اینچی ورود کرد تا پروژه‌های مهم انتقال سیالات با محصولات ایران‌ساخت صورت گیرد. این شرکت در زمینه‌ ساخت شیرآلات صنعتی گام‌های مهمی برداشته است.

پیام خلیلی مدیرعامل گروه توسعه و نوسازی صنایع گداختار درباره محصول شیرهای دروازه‌ای تروکاندوئیت ۴۲ اینچی ایران‌ساخت، گفت: این شیرها برای نخستین بار در کشور به تولید رسیده است. بزرگ‌ترین ولو(شیرآلات صنعتی) که پیش از این در بازار ایران وجود نداشت. این شیرها به ارتفاع ۷ متر با وزن ۲۵ تن تولید شده است و در اجرای پروژه‌های بزگ انتقال خط لوله کاربردی هستند.

وی افزود: شیر دروازه‌ای یا کشویی گونه‌ای از شیر صنعتی است که در آن از یک دریچه دایره‌ای یا مستطیلی برای باز و بسته کردن مسیر جریان سیال استفاده می‌شود. نصب این نوع شیر، افت فشار متوسطی را کمتر از دریچه‌های گلوب ولو در خط لوله ایجاد می‌کند.

این فعال فناو ادامه داد: انتقال نفت خام خط لوله گوره به جاسک یکی از پروژه‌های مهم کشور است که با کمک این محصول اجرایی شده است. این کار را با همکاری مشترک شرکت ماشین سازی اراک انجام دادیم.

 به گفته خلیلی، این محصولات در بازار داخلی به خوبی جای خود را باز کرده است و صنایع به خرید آنها ترغیب شده‌اند. این شیرها کاربردهایی در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی و واحدهایی از قبیل تولید هوا، نیتروژن مایع، پیشرانش‌های فضایی، فرآیند سرد کردن تا دمای 186 درجه سانتی‌گراد برای افزایش سختی و مقاومت فلزات و یافته‌های فضایی به منظور راه‌اندازی وسایل نقله فضایی با توجه به نسبت وزن به حجم بالا دارند.

وی همچنین بیان کرد: محصول تولیدی شرکتمان در «سیستم ایمنی بسیاری از واحدهای پالایشگاه و پتروشیمی» و «مکان‌های دور دست، غیر قابل دسترس یا خطرناک» کاربردی است و امکان انتقال سیالات با دمای کمتر از  70 درجه سانتی‌گراد و کنترل از طریق اتاق کنترل را دارا است.

مدیرعامل گروه توسعه و نوسازی صنایع گداختار با اشاره به اینکه استفاده از شیرآلات مورد استفاده در خط لوله اصلی گوره به جاسک بالغ بر ۱۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور به دنبال داشته است، گفت: این موضوع به خودکفایی کشور در این حوزه کمک می‌کند. عملیات قالب‌گیری، مونتاژ، تست و سایر تجهیزات شیر ۴۲ اینچ در واحد تولیدی خودمان انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول