اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس مازندران| آزاد سازی میلیاردی اراضی کشاورزی در بهشهر

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی ۶۰ هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان بهشهر خبر داد. 

بسته خبری پلیس مازندران| آزاد سازی میلیاردی اراضی کشاورزی در بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر غیر قانونی مقدار قابل توجهی از زمین‌های زراعی و کشاورزی در بهشهر موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ آن شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: ماموران پس از هماهنگی‌های قضایی و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی آن شهرستان در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و ساختمان‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

میرزایی گفت: در این عملیات ۶۰ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین‌خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش زمین‌های رهاسازی شده از چنگ زمین‌خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط هشت پرونده قضایی تشکیل و در اختیار مرجع قضایی گرفت.

این مسوول افزود: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد، از مردم خواستارم که قبل از خرید و یا اقدام به ساخت‌و‌ساز حتما از مراجع قانونی آن استعلام کنند.

*آزادسازی اراضی کشاورزی از چنگ زمین‌خواران در ساری 

سرهنگ ناصرعلی صفرپور فرمانده انتظامی شهرستان ساری از آزاد‌سازی بیش از ۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین‌خواران خبر داد. 

وی یادآور شد: به‌منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان ساری به اجرا در آمد، در اجرای این طرح ماموران انتظامی با هماهنگی‌های قضایی و همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی چندین مورد از اراضی کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز که زمین‌خواران اقدام به دیوارکشی و ساخت بناهای نیمه کاره در آن کرده بودند را شناسایی کردند.

صفرپور تاکید کرد: حفظ اراضی کشاورزی ضمن این که از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است، حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می‌تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست‌محیطی برای آیندگان شود.

*کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در ساری 

 محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف ۳۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی بر حسب وظیفه ذاتی خود در خصوص پیشگیری از جرایم اقتصادی و در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یکی از اماکن دپوی کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی اضافه کرد:ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از شناسایی انبار کالای قاچاق و هماهنگی قضایی در بازرسی دقیق از آن ۳۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

محمدپور ارزش تقریبی کالاهای کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان حدود یک میلیارد ریال برآورد و ضمن بیان خبر دستگیری یک قاچاقچی کالا در این اقدام نصریح کرد: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تاکید کرد: ورود غیرمجاز کالای خارجی به کشور و توزیع آن در میان شهروندان تهدیدی جدی برای تولیدات داخلی و در نهایت آسیب زننده بر اقتصاد کشور است، بنابراین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فرصت طلبی از سوی قاچاقچیان کالا موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف ۲.۵ تن چوب جنگلی قاچاق در بابل

سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامس شهرستان بابل از توقیف دستگاه خودروی نیسان با ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلس قاچاق خبر داد و یادآور شد: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک خودروی نیسان حامل چوب قاچاق، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ضمن تحویل محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی یک قاچاقچی چوب نیز در این عملیات دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

شالیکار گفت: پردم در صورت شناسایی افرادی که اقدام به قاچاق فراورده‌های جنگلی و منابع طبیعی می‌کنند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول