اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح پروژه 72 واحدی مسکن در کرمان/ وزیر تعاون: نقش تعاونی‌ها در حوزه مسکن برگردد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه مسکن تعاونی‌ها زمانی پیشتاز بودند و امروز هم باید این نقش برگردد و ما خط تولید تعاونی‌های مسکن را که با همکاری وزارت راه و شهرسازی آغاز کردیم، ادامه می‌دهیم.

افتتاح پروژه 72 واحدی مسکن در کرمان/ وزیر تعاون: نقش تعاونی‌ها در حوزه مسکن برگردد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد شریعتمداری ظهر امروز در آیین ویدئو کنفرانس افتتاح پروژه ۷۲ واحد تعاونی مسکن کارکنان اداره تعاون استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان در عرصه فعالیت تعاونی‌ها پیشتاز است و قطعا امیدواریم در بحث نوآوری‌های تعاون که در این دوره شکل گرفته است، نقش پیشتازی خود را حفظ کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در ۱۱ استان مراکز نوآوری تعاون با هدف ارتقا فعالیت تعاونی‌ها تاسیس شده است و امیدواریم در نخستین فرصت ممکن ایجاد این مراکز به تمام استان‌های کشور تعمیم پیدا کند تا با استفاده از روش‌های جدید با تمرکز بر فعالیت‌های نوآوری در عرصه تعاون و استفاده از اندیشه صاحب‌نظران و دانشگاهیان، توسعه و به روز کردن آنها را شاهد باشیم.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه جوانان باید در تعاونی‌های کشور نقش اساسی ایفا کنند، تصریح کرد: شناسایی یک فکر و اندیشه و تولید محصول آزمایشی صنعتی و تبدیل آن به تولید انبوه از جمله فعالیت‌های تعاونی‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: وجود بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و حمایت از منابع خرد تامین شده برای توسعه فعالیت‌های تعاونی‌ها از جمله اقدامات خوبی هستند که پایه‌گذاری شده است و باید از آنها در کنار ساماندهی جوانان بهره گرفت.

شریعتمداری عنوان کرد: در حوزه مسکن تعاونی‌ها زمانی پیشتاز بودند و امروز هم باید این نقش برگردد و ما خط تولید تعاونی‌های مسکن را که با همکاری وزارت راه و شهرسازی آغاز کردیم، ادامه می‌دهیم.

لزوم توجه ویژه به موضوع تسهیلات مسکن در استان کرمان

علی زینی وند استاندار کرمان نیز اظهار داشت: استان کرمان از استان‌های پیش رو در تاسیس تعاونی‌ها است و تعاونی‌های صاحب‌نامی در سطح ملی و حتی بین‌المللی دارد؛ در مجموع حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های کرمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت تعاونی در تجمیع تجارب و توانمندی‌های قشر تحصیلکرده و مردم و همچنین تجمیع سرمایه‌های خرد است که با سوق دادن آنها به سمت تولید و خلق ثروت به اعتلای این نهادها کمک می کند.

وی اذعان داشت: البته پیشنهاد می‌شود در حوزه دانش بنیان‌ها، برندینگ و بازاریابی با توجه ضعف عمده ما در حوزه اقتصاد است، توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا زنجیره اقتصاد تکمیل شود.

زینی‌وند تاکید کرد: در کشور ما به دلیل برخی اتفاق‌ها نگاه مردم در بحث تعاونی‌ها به عنوان ظرفیت عظیم اقتصادی اندکی منفی شده که نیاز است، تعاونی‌های موفق با استفاده از رسانه ملی معرفی شده و اطلاع‌رسانی‌های بیشتری نسبت به این بخش صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت خوبی در بحث جذب اعتبارات دارد، گفت: تقاضا داریم در بحث وام مسکن استان نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار کرمان اظهار داشت: بیشترین اعضا و تعاونی‌ها ابتدا به بخش کشاورزی و سپس خدمات و صنعت اختصاص دارد و ما آمادگی کامل داریم در این حوزه‌ها به عنوان پایلوت فعالیت کنیم و تعاونی‌های خود را به‌عنوان مدل‌های موفق به کشور معرفی کنیم.

محمود شهیدی مدیرعامل تعاونی مسکن اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اظهار داشت: مجتمع مسکونی ۷۲ واحدی در قالب تعاونی مسکن در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع با زیربنای ۱۰ هزار و ۷۰۰ متر احداث شده است‌.

وی بیان داشت: این مجتمع دارای سازه بتنی است که با رعایت تمام مقررات ملی ساختمان، مجهز به سیستم اطفا حریق و سایر تجهیزات ایمنی و همچنین مصرف بهینه انرژی است که در دو تیپ ۸۵ و ۹۵ متری احداث شده است.

شهیدی تصریح کرد: مجتمع مسکن‌های تعاونی با همکاری بانک‌های توسعه تعاون و مسکن با تسهیلاتی به مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان و ارزش کل پروژه بیش از ۵۰ میلیارد تومان ساخته شده است.

6 هزار تعاونی در استان کرمان مشغول فعالیت هستند

علیرضا امیر حسینی عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون استان کرمان اظهار داشت: این اتاق و اداره کل یک مجموعه واحد و به مثابه دو بال یک پرنده هستند که در راستای فعالیت‌های تعاونی‌ها همکاری و تعامل دارند.

وی ابراز داشت: در حال حاضر اتاق تعاون کرمان در جایگاه تصدی‌گری و به عنوان بازوی اجرایی اداره کل مشغول انجام وظایف قانونی در حوزه‌های آموزشی، ترویجی، نظارتی و ... است.

شهیدی عنوان کرد: ما در استان کرمان ۱۰ هزار تعاونی داریم که از این تعداد ۶ هزار واحد مشغول فعالیت هستند و با رویکرد اداره کل در برون‌سپاری امور تعاونگری موجب شده است که تعاونی‌ها در راستای اجرای فعالیت‌های خود به بهترین نحو ممکن عمل کند و در جشنواره‌های تعاونی رتبه‌های برتر را در سطح کشور کسب کرده است.

وی خواستار تسهیل در راه‌اندازی مراکز نوآوری با حمایت بانک توسعه تعاون شد و اذعان داشت: همچنین تقاضا می‌شود، حمایت از ورود جوانان و جوانگرایی در بخش تعاون و ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش فارس، آیین افتتاح همزمان ۲۸۶ پروژه تعاونی در سراسر کشور و افتتاحیه اولین دوره جشنواره ملی پژوهش‌های برتر حوزه تعاون توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد.

انتهای پیام/80001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول