اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات، دستاویز غرب برای ضربه به مقاومت عراق

آمریکا انگلیس و اتحاد اعراب اسرائیلی در عراق به دنبال آن هستند تا در صورت مقاومت ملت عراق در برابر خواست غرب، این کشور را مقصد مجدد تکفیر و تروریسم داعشی قرار دهند.

انتخابات، دستاویز غرب برای ضربه به مقاومت عراق

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس-یادداشت مهمان؛ حسین محمدی اصل؛ این روزها ملت عراق خود را برای انتخابات پارلمانی این کشور آماده می‌کنند اما شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت‌های غربی بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین شده در صدد تک صدایی کردن این انتخابات و هدایت آن به سمت اهداف خودشان هستند البته دفاتر آنها در عراق مدتهاست بر مسئله نظارت‌های بین‌المللی نسبت به انتخابات عراق تاکید دارند و اقداماتی انجام داده‌اند که حاکی از اصرار آن‌ها برا انتخاباتی سفارشی با نتایج از قبل تعیین شده است.

مسئله نظارت بین‌المللی بر انتخابات عراق اگر چه در راستای دستیابی ملت عراق به حقوق مسلمشان قلمداد می‌شود اما اقدامات مداخله جویانه غرب این فرصت را به تهدیدی علیه ملت عراق تبدیل کرده و شواهد حاکی از برنامه ریزی گسترده غرب برای ایجاد بحران داعشی و اجتماعی در کشور عراق است. به عنوان مثال روز گذشته سفیر انگلستان در گفت‌وگویی اعلام داشته است که : دولت عراق باید کنترل کامل بر هر سلاح در سرزمین عراق داشته باشد. انگلیس با طرف‌های عراقی درباره کاهش تنش رایزنی می‌کند. بعید نمی‌دانیم که درگیری مسلحانه در عراق  قبل از انتخابات آتی و پس از آن رخ دهد و این احتمال وجود دارد.

این اظهارات مداخله جویانه انگلیسی‌ها خطاب به مسئولین و ملت عراق سابقه‌ای طولانی دارد و آنها همواره در عراق به دنبال آن بوده‌اند تا با همکاری دیگر بازیگران اجنبی مقاصد خود را در این کشور به جلو ببرند. «استیفن هیکی» سفیر انگلستان در عراق در ادامه سخنان مداخله جویانه‌اش افزوده است که  دولت عراق باید امنیت فعالان و تظاهرات کنندگان و نیز رای دهندگان را تامین کند زیرا بدون امنیت و ثبات انتخاباتی شفاف در عراق برگزار نخواهد شد.

این جملات خود گزاره‌ی تهدید انگلیس برای ملت عراق را تقویت میکند که اگر انتخابات پارلمان این کشور طبق استانداردهای غرب برگزار نشود و دولتمردان عراق دیکته آنها را نپذیرند شاهد به خیابان آمدن جوکر ها و کشیده شدن دامنه اقدامات تروریستی داعش تا بغداد خواهیم بود البته آمریکایی‌ها نیز نقش منحصر به فرد خود را در این بازی ایفا می‌کنند زیرا دور جدیدی از تحرکات داعش با حمایت آمریکا و محور اعراب اسرائیلی آغاز شده است و در مناطق دیالی و صلاح الدین عملیات‌های پراکنده را انجام می‌دهند از جمله آنها در منطقه خانقین نزدیک با مرز ایران بود که طی مراحل متعددی با بسیج مردمی و ارتش عراق درگیر شده اند.طبق اسناد و شنیده‌ها در حال حاضر فرماندهی نیروهای تکفیری داعش در دست فرماندهان سعودی تبار است و این مسئله کار کنترل و پیش گیری از اقدامات این گروه تروریستی را سخت کرده است به همین دلیل شاید شاهد تغییری در روش و نحوه عملیات‌های تروریستی درعراق آنهم در روزهای منتهی به انتخابات پارلمانی باشیم زیرا طی هفته‌های گذشته تکفیری‌های سعودی تبار در اولین اقدامات پس از راه یابی بایدن به کاخ سفید یک عملیات انتحاری در بازار بغداد را با هجم قابل توجه تلفات انجام دادند که برخی معتقد بودند این اقدام به مثابه خوش آمدگویی نیروهای تحت فرمانده عربستان سعودی به بایدن برای دور جدید آتش افروزی‌ها در عراق به شمار میرود.

البته انگلستان، آمریکا و محور اعراب اسرائیلی به دنبال خلع سلاح مقاومت و تحت سیطره گرفتن پارلمان و دولت عراق هستند که به فراخور این هدف با حذف گفتمان مقاومت و مرجیعت اعلای نجف زمینه شاهد استیلای کامل آنها بر عراق خواهیم بود.

مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر موقت عراق هم به دلیل عدم تمرکز و برنامه مشخص این امکان را به غرب داده است تا تحت پوشش نظارت‌های بین المللی در سپهر سیاسی عراق مداخله کنند و اجازه استقلال رأی را از ملت این کشور بگیرند از جمله آنکه این روزها زمزمه‌های توافق با دشمن صهونیست از زبان برخی سیاست مداران عراقی وضعیت را حساس‌تر کرده است و به دنبال انتشار این خبر گروه‌های مسلح سرایاالسلام با برگزاری یک مانور انتشاری به دستور مقتدی صدر در اکثر شهری‌های عراق به میدان آمدند و در بیانیه‌ای به سیاست مداران عراقی گوشزد کردند که عادی سازی روابط با صهیونیسم را بر نمی‌تابند و تاپای جان مبارزه خواهند کرد.

سید مجتبی حیدری رئیس دفتر الاتجاء وابسته به کتائب حزب الله عراق در تهران معتقد است که انگلیسی‌ها طی برنامه‌ای هدفمند به دنبال آن هستند تا با خلع سلاح مقاومت ابتکار عمل را از ملت عراق بگیرند و با قرار دادن ملت عراق در موضع ضعف آنها را به سمت اهداف خود هدایت کنند به همین خاطر بعید نیست تا پیش از انتخابات پارلمانی این کشور بغداد اماج حملات تروریستی و تنش‌ها باشد و حتی انتخابات را به حالت تعلیق در بیاورند.

فاضل جابر معاون اتحاد فتح عراق نیز در سخنانی افزوده است که هدف انگلیسی‌ها از پرداختن به مقوله نظارت‌های بین المللی بر تحولات سیاسی عراق ایجاد اهرم فشاری در تاثیر بر سرنوشت سیاسی این کشور است.

آمریکا انگلیس و اتحاد اعراب اسرائیلی در عراق با چیدن یک پازل از پیش تعیین شده به دنبال آن هستند تا در صورت مقاومت ملت عراق در برابر خواست غرب مبنی بر پارلمان فرمایشی و خلع سلاح مقاومت و مرجعیت و قطع رابطه با ایران این کشور را مقصد مجدد تکفیر و تروریسم داعشی قرار دهند که ضمن آن برای تجزیه و شکننده کردن نقشه ژئوپولتیک عراق تنش‌های اجتماعی و بحران های جوکری را دوام و قوام بخشند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول