اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تحصیل 6 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران کرمان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان گفت: در حوزه‌های علمیه سطح استان کرمان ۶ هزار نفر طلاب و دانش‌آموخته داریم که این مسأله منشاء برکات زیادی در استان است.

تحصیل 6 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مرحمت محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران است، اظهار داشت: سابقه تحصیل علوم دینی در کشور در بین بانوان از سال‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۴۱ است.

مدیر حوزه علمیه خواهان استان کرمان با اشاره به اینکه در سال ۶۳ بنا به دستور امام راحل  "جامعه‌الزهرا" در قم تاسیس شد، عنوان کرد: با راه‌اندازی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در سال  ۷۵ در قم، مدارس علمیه کل کشور تحت پوشش این مرکز قرار گرفتند.

محمدی بیان داشت: در کل کشور در حال حاضر ۵۰۰ مدرسه علمیه و در استان کرمان ۲۳ مدرسه علمیه داریم که محصلان در سطوح مختلف در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان کرمان تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه سطح استان کرمان ۶ هزار نفر طلاب و دانش‌آموخته داریم که این مسأله منشاء برکات زیادی در استان است.

وی افزود: از جمله اهداف تاسیس حوزه علمیه خواهران ارتقاء دینداری در بین خانم‌ها و به تبع آن دینداری در بین خانواده‌ها و بحث  دیگر علاقه‌مندی بانوان بر ای تحصیلات دینی ارتقاء یافته است.

محمدی بیان کرد:  ثبت‌نام برای سال تحصیلی ۱۴۰۱– ۱۴۰۰ کلیه مقاطع تحصیلی حوزه خواهران  از ۲۵ بهمن ماه جاری شروع شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد یافت.

وی گفت: ظرفیت پذیرش طلاب حوزه علمیه خواهران استان کرمان در سال تحصیلی جدید ۶۶۱ نفر و پذیرش در سه مقطع عمومی (سطح دو)، عالی(سطح سه) و تخصصی (سطح چهار) انجام می‌شود.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان کرمان تاکید کرد: در ۲۰ مدرسه علمیه در مقطع عمومی، پنج مدرسه پذیرش سیکل یا اتمام پایه هشتم دوره اول متوسطه و ۱۵ مدرسه دیگر در مقطع عمومی از میان دارندگان دیپلم پذیرش صورت می‌گیرد.

وی افزود: در مقطع سطح سه موسسه آموزش عالی در رفسنجان و آموزش عالی شهر کرمان در چهار رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، اخلاق و تربیت اسلامی و تربیت دینی کودک و نوجوان پذیرش صورت می‌گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه مدرسه تخصصی در مقطع سطح چهار در رشته‌های فقه و خانواده و تفسیر تطبیقی پذیرش دارند، تصریح کرد: اکنون بیش از ۴۰ نفر طلبه در سطح چهار  داریم که با فارغ‌التحصیلی، مدرک آنها معادل دکتری دانشگاه است.

وی ابراز داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قسمت پذیرش و یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه سراسر استان، ثبت‌نام کنند.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان کرمان با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید مدارس علمیه آزمون ورودی برای تمام مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود، گفت:‌ زمان آزمون ورودی مدارس علمیه در سال آینده روز جمعه ۲۵ تیرماه و به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آزمون مقطع تکمیلی، سطح سه و چهار روز جمعه ۴ تیرماه سال آینده با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

محمدی افزود: آخرین نوبت آزمون بازپذیری در روز جمعه  ۴ تیرماه سال آینده با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و از این تاریخ به بعد شیوه تحصیلی بازپذیری حذف می‌شود.

 انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول