اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تلفیق دو واکسن برای نخستین بار در جهان

محققان انگلیسی برای نخستین بار در جهان مشغول ارزیابی پاسخ‌های ایمنی پس از تزریق واکسن ترکیبی کرونا از شرکت‌های مختلف هستند.

تلفیق دو واکسن برای نخستین بار در جهان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، دانشگاه آکسفورد که قصد داشت برای نخستین بار در جهان درباره اثربخشی تزریق دو واحد واکسن کرونا از شرکت‌های مختلف روی بدن انسان تحقیق کند، برنامه خود را عملیاتی کرد.

از آنجا که کشورها برای محافظت از شهروندان خود در برابر بیماری کووید ۱۹ به دنبال واکسن هستند، کمبود واکسن و نابرابری کشورها، به ویژه فقیرترها را در معرض تهدید قرار داده است.

انگلیس اکنون در حال انجام یک آزمایش  برای اولین بار در جهان است که طی آن پاسخ‌های ایمنی پس از دریافت دو دوز واکسن که هر کدام از یک شرکت متفوات است را ارزیابی می‌کند؛ محققان در تلاش برای افزایش انعطاف پذیری در تأمین و تحویل واکسن هستند.

این آزمایش با نام «Com-Cov» از اوایل فوریه (حدود ۲ هفته پیش) آغاز شد و توسط دانشگاه آکسفورد هدایت می‌شود و ۷ میلیون پوند (حدود ۹.۶۸ میلیون دلار) برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

افرادی که برای شرکت در این طرح داوطلب شده‌اند مثلا در نوبت اول واکسن فایزر بیونتک را دریافت و در نوبت دوم از واکسن آسترازنیکا استفاده خواهند کرد.

حدود ۸۰۰ داوطلب بالای ۵۰ سال در این آزمایش شرکت می‌کنند و انتظار می رود داده‌های آزمایش اولیه ماه ژوئن( اول تیر) در دسترس قرار بگیرد؛  واکسن های بیشتری پس از تأیید و پخش، به آزمایش اضافه می‌شوند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول