اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

زندگی سازنده «کرم نیکا» مستند می‌شود/ از درمان دیابتی‌ها تا بیماران پروانه‌ای

زندگینامه محمد کاظم رشیدی؛ محقق همدانی که با ترکیب مواد طبیعی و گیاهی توانسته داروها و کرم‌هایی را تولید کند که در درمان زخم بستر، زخم بیماران مبتلا به دیابت و زخم بیماران پروانه‌ای موثر بوده، مستند شد.

زندگی سازنده «کرم نیکا» مستند می‌شود/ از درمان دیابتی‌ها تا بیماران پروانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اخیرا قصه زندگی محمدکاظم رشیدی؛ محقق همدانی که با ترکیب مواد طبیعی و گیاهی توانسته داروها و کرم‌هایی را تولید کند که در درمان زخم بستر، زخم بیماران مبتلا به دیابت و زخم بیماران پروانه‌ای موثر بوده، مستند شده است.

او که پدرش عطاری داشته و به دلیل از دست دادن یکی از دوستان نزدیکش به علت زخم بستر و با تکیه بر دانشی که از پدر فراگرفته، با مطالعه کتبی از جمله ابن سینا و رازی و نیز تلفیق آن با زنبورداری و پرورش گیاهان دارویی به صورت عملی توانسته به فرمولی دست یابد که ناجی هزاران بیمار صعب العلاج در کشور شود، مورد توجه مستندسازان قرار گرفته است.

تصویربرداری مستند محقق همدانی به نام "ضماد" تولید جدید شبکه مستند سیما به تهیه‌کنندگی مهدی میرتیموری و کارگردانی بهمن ابراهیمی بوده و طراحی و پژوهش آن را محمود زنگنه انجام داده است، از دیگر عوامل این مستند می‌توان به تصویربردار، مهدی مولایی، تدوین، محمد اخوان و  تیزر مرجان عطایی‌فر اشاره کرد.

داروی رشیدی نه تنها زخم بیماران دیابتی را درمان می‌‌کند بلکه زخم بیماران پروانه‌ای که به دلیل تحریم‌ها با مشکلات دارویی زیادی مواجه هستند، را هم درمان می‌کند که این موضوع سالهاست مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

بار دیگر به سراغ این مخترع که در حال حاضر دارای یک شرکت دانش‌بنیان است و پمادهایش در داروخانه‌های کشور به بیماران ارائه می‌شود و اغلب هم رایگان از طریق مراکز خیریه در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد رفتیم و از اقدامات جدید و روند ساخت مستند پرسیدیم.

رشیدی با اشاره به اینکه تصویربرداری قصه زندگی‌اش اخیرا به پایان رسیده است اظهار کرد: آقای ابراهیمی کارگردان به نام کشور با شناختی که از من پیدا کرده بود، دو سال پیش شروع به ساخت مستندی از زندگی‌ام کرد که اخیرا کار  تصویربرداری آن به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه این مستند ۴۰ دقیقه‌ای به گفته کارگردان تا پایان اسفند از شبکه سراسری "مستند" پخش خواهد شد گفت: کارگردان برنامه زحمات زیادی برای تهیه این مستند متحمل شده، ضمن اینکه کار تصویربرداری در همدان و تهران انجام شده است.

این مخترع همدانی با بیان اینکه در این مستند بیماران پروانه‌ای و پزشکان آنها و بیماران زخم بستر و دیابتی که از کرم "نیکا" نتیجه گرفته‌اند و نیز موسسات خیریه که کرم را رایگان در اختیار آنها قرار داده‌ام صحبت داشتند و تصویربرداری انجام است افزود: مستندسازان مراحل درمان را به عینه دیده و بازخورد خوبی دریافت کرده‌اند و بعد اقدام به تولید یک مستند کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام بیماران پروانه‌ای در سراسر کشور از کرم نیکا استفاده می‌کنند و نتایج مطلوبی گرفتند خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز استفاده از یک کرم را در تخلیه عفونت قارچی زنان تایید و برای آن کد اخلاق اهدا کرده است، این کرم را با کرم خارجی مقایسه کردند و نتایج آن را بسیار عالی دانستند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول