اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

جلوگیری از بیکاری 9 هزار کارگر با حمایت دستگاه قضائی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از مهر ماه سال 1397 تاکنون 226 پرونده در دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی برای پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی تشکیل شده و با پیگیری‌های به‌عمل آمده و حمایت‌های دستگاه قضایی استان از بیکاری افزون بر 9 هزار نفر نیروی متخصص و کارگر جلوگیری به‌عمل آمده است.

جلوگیری از بیکاری 9 هزار کارگر با حمایت دستگاه قضائی در کرمان

یدالله موحد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری و اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از مهر ماه سال 1397 تا کنون 226 پرونده در دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی برای پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان و کشور تشکیل شده و با تلاش‌ها و پیگیری‌های به‌عمل آمده و حمایت‌های دستگاه قضایی استان از بیکاری افزون بر 9 هزار نفر نیروی متخصص و کارگر جلوگیری به‌عمل آمده است.

وی ادامه داد: همچنین طی بررسی گزارش عملکرد شش ماهه اول سال گذشته ستادهای استانی کشور، ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمان حائز رتبه برتر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنان خود به مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: پرداخت مطالبات 556 نفر از کارگران کارخانه قند بردسیر از جمله اقدامات است و سعی دستگاه قضایی بر آن بود که سایت کارخانه به‌فروش نرود.

موحد همچنین حل مشکل تامین سوخت مازوت برای واحدهای صنعتی و اخذ همکاری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان با مجموعه قطعه گستر را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی تصریح کرد: حل مشکل شرکت روغن نباتی گلناز در ارتباط با اداره آب منطقه‌ای و رفع انسداد از حساب‌های شرکت، پیگیری تخصیص مواد اولیه و راه‌اندازی کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه قضایی، اداره اطلاعات، سازمان بازرسی، صنعت معدن و تجارت و اتاق بازرگانی برای راه‌اندازی مجدد کارخانه روغن نباتی گلناز و لزوم حمایت از سرمایه‌گذار در راستای تولید ماهانه 10 هزار تن روغن نباتی نیز انجام شده است.

موحد از پیگیری راه‌اندازی شرکت کاشی و سرامیک آماتیس شهربابک و تلاش برای اخذ مجوز تنفس شش ماهه تسهیلات اخذ شده توسط شرکت خودروسازان بم برای راه‌اندازی خط جدید تولید لیفان در بم و ایجاد اشتغال برای 200 نفر خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: اخذ انشعابات برق و گاز به‌صورت موقت برای دامداران منطقه خلیل‌آباد ماهان برای ادامه فعالیت واحدها با تعداد یک هزار کارگر و راه‌اندازی کارگروهی متشکل از نمایندگان نظام مهندسی، جهاد کشاورزی، نظام دامپزشکی، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و محیط زیست با محوریت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در راستای رفع مشکل و اخذ موافقت نامه اصولی برای صدور پروانه تاسیس دامپروری در منطقه پیگیری شده است.

این مقام ارشد قضایی ابراز داشت: پیگیری راه‌اندازی مجدد کارخانه ولتا کابل با همکاری بانک سپه استان کرمان که این بانک پس از اخذ مجوزات لازم طی توافق‌نامه محل اجرای طرح را به مدت 10 سال با حداقل نرخ به سرمایه‌گذار اجاره دهند و همچنین سرمایه‌گذار متعهد شد طی یک سال آینده اقدامات لازم برای راه‌اندازی کارخانه و ایجاد اشتغال 50 نفر را انجام دهد.

موحد همچنین پیگیری راه‌اندازی مجدد شرکت معدن جویان فولاد آریا (معدن طلای زرترشت) واقع در منطقه جنوب استان کرمان و فراهم کردن زمینه اشتغال بیش از 100 نفر در شرکت کوروش موتور آریا  واقع در منطقه بم را از دیگر اقدامات صورت گرفته بیان کرد.

وی اضافه کرد: بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از باب احقاق حقوق مودیان موضوع رعایت مفاد ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم و نیز نحوه اجرای ماده 26 قانون مالیات بر ارزش افزوده، حمایت حقوقی و قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان و تعامل و همکاری با پارک علم و فناوری و  پیگیری راه‌اندازی شرکت صنایع غذایی فرد سیرجان با سرمایه‌گذاری بالغ بر 30 میلیارد تومان نیز انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین از بررسی مشکلات پروژه کارخانجات صنایع مفتول بکسل پارس، حل مشکل گروه صنایع سیمان کرمان مبنی بر اخذ مجوز ترخیص آجر نسوز در گمرک، پیگیری راه‌اندازی واحدهای صنفی و تولیدی تملیک شده توسط بانک‌های استان و پیگیری درخواست شرکت طرح‌های صنعتی راد نیرو در راستای تامین تسهیلات و رفع موانع چک‌های برگشتی از طریق شورای تامین استان خبر داد.

موحد خاطرنشان کرد: پیگیری درخواست شرکت تابنده گستر و حل مشکلات آن در حوزه‌های بانک، مالیات و تامین اجتماعی از دیگر اقدامات دستگاه قضایی طی 10 ماهه سال جاری است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنان خود به مهمترین اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: رفع مشکل شرکت جهان فولاد سیرجان در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی و جلوگیری از بیکاری 5 هزار نفر از جمله این اقدامات است.

موحد تصریح کرد: رفع مشکل و ادامه فعالیت اجرای پروژه احداث مجتمع اداری، فرهنگی، تجاری و تفریحی صاروج‌پارس واقع در مجاورت بافت تاریخی شهر کرمان که با احداث آن حدود یک هزار و 850 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که از این تعداد بیش از یک هزار نفر در زون یک مشغول به کار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکل شرکت معدن فتح جنوب‌شرق در ارتباط با اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان و جلوگیری از بیکاری 270 نفر در سیرجان و بررسی درخواست شرکت مجتمع صنعتی اروندچرخ، دراج رفسنجان، کاشفان کویر، چوبسازان کویر در ارتباط با بانک ملی که با هماهنگی صورت گرفته و توافق ایجاد شده ما بین طرفین دادخواست‌های اجرایی بانک مسترد و از حساب‌ها و اموال شرکت رفع توقیف و از بیکاری 200 نفر کارگر جلوگیری به‌عمل آمد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین از جلوگیری از تعطیلی کارخانه فرآوری زیتون و خیارشور در شهرک صنعتی جیرفت و بیکار شدن یک هزار و 300 نفر کارگر و سرپرست خانواده و جلوگیری از تعطیلی شرکت تولیدی و توزیعی ویس جیرفت و بیکار شدن 152 نفر کارگر و سرپرست خانواده خبر داد.

موحد با اشاره به بازدید از شهرک صنعتی سدید صانع و رفع مشکلات آن با دستگاه‌های اجرایی استان کرمان یادآور شد: برگزاری جلسات متعدد با مسئولان شهرستانی و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از تعدیل نیرو در کارخانجات کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی از رفع مشکل شرکت خودروسازان بم در ارتباط با بانک کشاورزی و خروج شرکت از لیست مطالبات مشکوک‌الوصول بانک مرکزی و جلوگیری از بیکاری بالغ بر 300 نفر از کارگران خبر داد و تصمیم‌گیری در زمینه غیرفعال بودن طولانی مدت جایگاه‌های سی‌ان‌جی سطح استان کرمان را از دیگر اقدامات برشمرد.

موحد همچنین پیشگیری از حوادث کارگری و بررسی مشکلات شرکت معدنجو، معادن شرکت ذغالسنگ، شرکت فولاد ایرانیان شرکت فولاد تکنیک، شرکت کک و پالایش قطران شهرستان زرند و پیشگیری از تجمع اعتراض‌آمیز کارگران و بررسی مشکلات و رفع اختلافات بدون مراجعه به دادگستری و تشکیل پرونده شرکت‌های تهران جنوب و قائم رضا و پیگیری مطالبات کارگری و تجمعات اعتراض‌آمیزو کاهش تنش‌ها در شهرستان زرند را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

وی اظهار داشت: بررسی وضعیت قرارداد فی‌مابین شرکت تاریر و میدکو مستقر در زرند و پیشگیری از حوادث ناشی از کار در بحث ایمنی معدن باب نیزوی زرند و آغاز به‌کار معدن مذکور و مشکلات معادن شهرستان زرند جهت برداشت شن و ماسه بادی و راهکارهای پیشگیرانه جلوگیری از برداشت غیرمجاز نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/80019/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول